2025/05/31 更新

タイリ ウイリアム
TILEY William
TILEY William
Scopus 論文情報  
総論文数: 0  総Citation: 0  h-index: 0

Citation Countは当該年に発表した論文の被引用数

所属
教養教育院 言語系
職名
講師

取得学位

  • ブリストル大学(英国)  -  修士(土木工学)   2012年06月

学内職務経歴

  • 2025年04月 - 現在   九州工業大学   教養教育院   言語系     講師

所属学会・委員会

  • 2024年11月 - 現在   日本CLIL教育学会   日本国

  • 2021年04月 - 現在   全国語学教育学会   日本国

論文

  • We Need to Talk About Art: The Arguments for Art in the Language Classroom

    Tiley, W.

    MindBrainEd Think Tanks: Art and the Brain in Language Teaching   11 ( 4 )   11 - 17   2025年01月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(商業誌、新聞、ウェブメディア)

    Kyutacar

    その他リンク: https://www.mindbrained.org/april-2025-art/

  • Making art in CLIL: A cognitive perspective. 査読有り

    Tiley, W.

    PanSIG Journal 2024   10 ( 1 )   1 - 8   2025年01月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    Japan   Fukui  

    DOI: https://doi.org/10.37546/JALTPanSIGJ10.1-1

    Kyutacar

  • Capturing Lightning – A Novel Approach to Harnessing Creativity

    Tiley, W.

    MindBrainEd Think Tanks: Integrating Music and Performance in the Language Classroom   11 ( 2 )   17 - 22   2025年01月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(商業誌、新聞、ウェブメディア)

    Kyutacar

    その他リンク: https://www.mindbrained.org/february-2025-music/

  • Standardised Language Tests - An Opportunity for Teacher Development? 査読有り 国際誌

    Tiley, W.

    Korea TESOL Journal   20 ( 1 )   49 - 68   2024年01月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    Kyutacar

    その他リンク: https://koreatesol.org/sites/default/files/pdf_publications/KTJ20-1web.pdf

  • Book Review - The More We Look, The Deeper it Gets

    Tiley, W.

    ART Gallery   1 ( 1 )   46 - 49   2024年01月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(大学・研究所紀要)

    Kyutacar

  • Banksy’s Street Art in the EFL Classroom

    Tiley, W.

    ART Gallery   1 ( 1 )   15 - 18   2024年01月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(大学・研究所紀要)

    Kyutacar

  • The Impact of Collocation Interventions on the Lexical Accuracy of Students' Timed Writings 査読有り 国際誌

    Tiley W., Rentler B.

    International Journal of Pedagogy and Curriculum   30 ( 2 )   73 - 91   2023年01月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    A collocation-driven approach to language acquisition has proved to be effective in enhancing students' understanding of target vocabulary, but recent research suggests that there is a gap in the literature on the impact of productive vocabulary interventions and student writing performance. A previous case study piloted at a Japanese university by the researchers found a noticeable increase in intermediatelevel students' accuracy in spoken vocabulary after receiving collocation-targeted interventions. Based on these findings, the researchers conducted a follow-up study to assess how the same group of students (n = 71) performed in a timed writing assignment by comparing student accuracy of intervened target vocabulary with the accuracy of other non-intervened taught vocabulary. The findings indicate that students used the targeted collocations more accurately. Thus, it can be argued that a collocation-focused approach to teaching vocabulary can positively influence students' accuracy in both writing and speaking.

    DOI: 10.18848/2327-7963/CGP/v30i02/73-91

    Kyutacar

    Scopus

    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85178057476&origin=inward

  • Modern Art in the Language Classroom: Cultivating Interests, Building Confidence 査読有り 国際誌

    Tiley, W.

    KOTESOL Proceedings 2022   1 ( 1 )   35 - 48   2022年01月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)

    South Korea   Seoul  

    Kyutacar

    その他リンク: https://koreatesol.org/sites/default/files/pdf_publications/KOTESOL.Proceedings.2022_0.pdf

  • Activating Accurate Vocabulary Use in Spoken English: Collocation Focused Classroom Action Research at a Japanese University.

    Tiley W., Rentler B.

    APU Journal of Language Research   7 ( 1 )   38 - 59   2022年01月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)

    DOI: https://doi.org/10.34409/apujlr.7.0_38

    Kyutacar

▼全件表示

口頭発表・ポスター発表等

  • Art and Mind - The Cognitive Argument for Art in the Language Classroom

    Tiley, W.

    JALT PanSIG 2024  2024年05月 

     詳細を見る

    開催期間: 2024年05月24日 - 2024年05月25日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Art in the Language Classroom

    Tiley, W.

    APU CLE Review  2024年04月 

     詳細を見る

    開催期間: 2024年04月05日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • The Case for Art and Language: Takeaways from an art/art history CLIL course 招待有り

    Tiley, W.

    Yokohama JALT/ART SIG Event  2024年01月 

     詳細を見る

    開催期間: 2024年01月28日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Standardised Language Tests - An Unexplored Tool for Teacher Development?

    Tiley, W.

    KoTESOL International 2023  2023年04月 

     詳細を見る

    開催期間: 2023年04月29日 - 2023年04月30日   記述言語:英語   国名:大韓民国  

  • The Pyramid of Inquiry - Art Discussions in the Language Classroom

    Tiley, W.

    JALT Art, Resesearch and Teaching Symposium  2023年01月 

     詳細を見る

    開催期間: 2023年01月22日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Collocation Interventions and Lexical Accuracy in Student Timed Writings

    Tiley, W., Rentler, B.

    JALT International Conference 2022  2022年11月 

     詳細を見る

    開催期間: 2022年11月12日 - 2022年11月13日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Standardised Test Support on Instagram

    Manabe, S., Rentler, B., Tiley, W.

    JASAL National Conference 2022  2022年10月 

     詳細を見る

    開催期間: 2022年10月22日 - 2022年10月23日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Collocation Interventions and Lexical Accuracy on Student Timed Writings

    Tiley, W., Rentler, B.

    APLJ Symposium Poster Presentation  2022年05月 

     詳細を見る

    開催期間: 2022年05月13日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Art in the ESL Classroom - More Than Just a Discussion Topic?

    Tiley, W.

    KoTESOL International 2022  2022年05月 

     詳細を見る

    開催期間: 2022年04月30日 - 2022年05月01日   記述言語:英語   国名:大韓民国  

  • Language Teachers as Language Test Takers - Deepening Understanding and Empathy

    Tiley, W.

    JALT Oita 7's  2022年04月 

     詳細を見る

    開催期間: 2022年04月23日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Improving Vocabulary Accuracy in Speaking and Writing

    Tiley, W., Rentler, B.

    APU CLE Review  2022年03月 

     詳細を見る

    開催期間: 2022年03月23日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • ESL Art Discussions - Bringing Modern Art into the Classroom

    Tiley, W.

    CamTESOL 2022  2022年02月 

     詳細を見る

    開催期間: 2022年02月19日 - 2022年02月20日   記述言語:英語   国名:カンボジア王国  

  • Improving Vocabulary Accuracy in Speaking

    Tiley, W., Rentler, B.

    Asia Pacific Conference 2021  2021年12月 

     詳細を見る

    開催期間: 2021年12月04日 - 2021年12月05日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Boosting Accurate Vocabulary Production: A Japanese University Case Study

    Tiley, W., Rentler, B.

    JALT International Conference 2021  2021年11月 

     詳細を見る

    開催期間: 2021年11月12日 - 2021年11月15日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Modern Art in the ESL Classroom

    Tiley, W.

    JALT Oita 12th Annual Symposium  2021年10月 

     詳細を見る

    開催期間: 2021年10月16日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Improving Vocabulary Accuracy in Speaking

    Tiley, W., Rentler, B.

    APLJ Symposium  2021年05月 

     詳細を見る

    開催期間: 2021年05月12日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Bringing Vocabulary to Life - From Comprehension to Production

    Tiley, W.

    JALT Oita Pecha Kucha  2021年04月 

     詳細を見る

    開催期間: 2021年04月17日   記述言語:英語   国名:日本国  

  • Practical methods to bridge the gap between comprehension and accurate production of vocabulary for Intermediate English learners

    Tiley, W., Rentler, B.

    CamTESOL 2021  2021年02月 

     詳細を見る

    開催期間: 2021年02月06日 - 2021年02月07日   記述言語:英語   国名:カンボジア王国  

▼全件表示

学術関係受賞

  • 2023 Centre for Language Education Faculty Award – Teaching Field Award

    立命館アジア太平洋大学   2024年07月

    Tiley, W.

     詳細を見る

    受賞国:日本国

  • 2023 Centre for Language Education Faculty Award – Research Field Award

    立命館アジア太平洋大学   2024年07月

    Tiley, W.

     詳細を見る

    受賞国:日本国