2022/08/27 更新

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ヤマグチ エイキ
山口 栄輝
YAMAGUCHI Eiki
Scopus 論文情報  
総論文数: 0  総Citation: 0  h-index: 5

Citation Countは当該年に発表した論文の被引用数

所属
大学院工学研究院 建設社会工学研究系
職名
教授
外部リンク

研究キーワード

  • 構造解析

  • 維持管理

  • 設計

  • 鋼橋

研究分野

  • 社会基盤(土木・建築・防災) / 構造工学、地震工学

出身学校

  • 1981年03月   東京大学   工学部   土木工学   卒業   日本国

取得学位

  • パデュー大学  -  工学博士(Ph.D.)   1987年12月

学内職務経歴

  • 2016年04月 - 2018年03月   九州工業大学     副学長

  • 2008年04月 - 現在   九州工業大学   大学院工学研究院   建設社会工学研究系     教授

学外略歴

  • 1992年04月 - 1994年03月   東京大学   助教授   日本国

  • 1990年07月 - 1992年03月   東京大学   講師   日本国

  • 1987年04月 - 1990年06月   九州大学   助手   日本国

論文

  • CNNモデルのアンサンブルによる耐候性鋼材におけるさびの外観評価

    光野正大,櫻井彰人,山口栄輝

    第77回年次学術講演会   2022年09月

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    担当区分:最終著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Effectiveness of buckling restrained damper for improving seismic performance of steel arch bridge 査読有り 国際誌

    P. Sosorburam, N. Enkhbold, E. Yamaguchi

    Bridge Safety, Maintenance, Management, Life-Cycle, Resilience and Sustainability   1954 - 1961   2022年07月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    DOI: 10.1201/9781003322641-242

  • Application of Buckling Restrained Damper to Truss Bridge for Better Seismic Performance 査読有り 国際誌

    Namkhainyambuu Enkhbold, Purevdorj Sosorburam, Eiki Yamaguchi

    Structural Engineering and Construction   9 ( 1 )   2022年06月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    DOI: 10.14455/ISEC.2022.9(1).STR-43

  • 機械学習による画像分類技術を用いた耐候性鋼材におけるさびの外観評価

    光野正大,櫻井彰人,山口栄輝

    土木学会西部支部研究発表会   2022年03月

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    担当区分:最終著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Application of Buckling Restrained Damper to Steel Arch Bridge 査読有り 国際誌

    Sosorburam P., Yamaguchi E., Enkhbold N.

    Lecture Notes in Civil Engineering   262 LNCE   949 - 956   2022年01月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    The seismic resistance of quite a few existing bridges may not be satisfactory for the current seismic design codes in Japan. Retrofit is needed for those bridges. To this end, the application of the device of the buckling restrained bracing (BRB) to a steel arch bridge as a damper (BRD) is explored. An arch bridge model based on the existing bridge is studied. A road is located on the top of the arch bridge. The nonlinear dynamic finite element analysis indicates that several vertical and diagonal members of the arch bridge are possibly damaged under large seismic loads. BRDs are installed to the girder on the top of the arch bridge to reduce the overall horizontal movement. A parametric study on the seismic performance of the arch bridge with the BRDs is then conducted by changing the length and the cross-sectional area of the yielding core of the BRD. The damage is indeed reduced by the BRDs. Yet even the best values of the parameters cannot save all the arch members: some vertical members are still possibly damaged, undergoing column buckling. Then more BRDs are installed to prevent such vertical members from buckling, connecting the joint in the middle part of the vertical member and the joint at the bottom of the adjacent vertical member. The numerical analysis shows that the buckling of those vertical members can then be avoided.

    DOI: 10.1007/978-3-031-03811-2_105

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    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85130237093&origin=inward

  • Design of Buckling Restrained Damper for Retrofit of Steel Truss Bridge 査読有り

    Enkhbold N., Sosorburam P., Yamaguchi E.

    Lecture Notes in Civil Engineering   262 LNCE   941 - 948   2022年01月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    The seismic design codes have been revised whenever severe damage was observed in the aftermath of a seismic event. The seismic resistance of quite a few existing bridges may not be satisfactory for the current seismic design codes. Retrofit is needed for those bridges. To this end, the application of the device of the buckling restrained bracing (BRB) to a steel truss bridge as a damper (BRD) is explored. A parametric study on the seismic performance of the truss bridge with the BRD is conducted by changing the length and the cross-sectional area of the yielding core of the BRD. The numerical results by the nonlinear dynamic analysis show that the BRD surely improves the seismic performance of the bridge. It is found that a shorter length tends to work better and a larger cross-sectional area enhances the safety. The study concludes that an appropriate design of the BRD would help steel truss bridge stay intact even under a rather large seismic loading.

    DOI: 10.1007/978-3-031-03811-2_104

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  • Stress Concentration due to Shear Lag in Box Girder under Concentrated Load 招待有り 査読有り 国際誌

    Eiki Yamaguchi, Naoto Kittaka

    Indian Structural Steel Conference   2022年01月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Effectiveness of Buckling Restrained Damper on Seismic Behavior of Steel Arch Bridge 査読有り 国際誌

    Purevdorj Sosorburam, Namkhainyambuu Enkhbold, Eiki Yamaguchi

    11th International Symposium on Steel Structures   2021年11月

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    担当区分:最終著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Mechanical Behavior of Steel Bridge Deformed by Collision 査読有り

    Eiki Yamaguchi, Takuya Amamoto

    ce/papers   4 ( 2-4 )   296 - 300   2021年09月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    DOI: 10.1002/cepa.1296

  • 深層学習による耐候性鋼材のさび外観評価および評価用アプリケーションの開発

    川﨑雄貴,山口栄輝

    第76回年次学術講演会   2021年09月

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    担当区分:最終著者, 責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Highway bridge deck made of ductile-cast-iron 招待有り 査読有り

    Tobinaga H., Murayama M., Yamaguchi E.

    IABSE Congress, Ghent 2021: Structural Engineering for Future Societal Needs   1519 - 1527   2021年01月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    The application of ductile cast iron to a bridge deck is explored. Produced by casting, the deck can be of any shape without welding and expected to have little possibility of fatigue crack. The deck would be light, about a half of the RC deck, so that it could enhance the seismic resistance of a bridge. The deck is designed following the Japanese design specifications for steel highway bridges. The design is done by 3-D FEM. Through computational simulations and actual casting trials, the ductile cast-iron deck panel with uniform material property is produced successfully. To investigate its structural behavior, the panel is loaded statically. Ductile structural behavior is observed without initiating cracks. Fatigue test is carried out. No fatigue cracks occur even when the number of the loading cycles reaches 10,000,000. The wheel load running test of the 12 deck panels was conducted, ensuring that a very good fatigue resistance..

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  • 高性能床版の研究開発 鋳鉄を用いた床版 招待有り 査読有り

    山口栄輝,飛永浩伸,村山稔

    建設機械施工   72 ( 2 )   2020年02月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Influence of collision on structural performance of steel girder 査読有り 国際誌

    Yamaguchi E., Tanaka Y., Tsuji H.

    Maintenance, Safety, Risk, Management and Life-Cycle Performance of Bridges - Proceedings of the 9th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management, IABMAS 2018   1966 - 1971   2018年01月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    An overpass is occasionally damaged by a truck running underneath. Typical collision damage in a steel girder bridge includes the deformation of a main girder, the buckling of a transverse stiffener and the removal of a transverse stiffener from the web. The influence of the damage on the safety of the bridge needs be judged. Yet it is not always an easy task, since the load-carrying capacity of a girder damaged by collision has not been studied much. The first author has been involved in the evaluation of a highway steel girder bridge damaged by collision. Based on the data obtained from that bridge, the load-carrying capacity of the deformed girder is studied numerically in the present study. To be specific, the deformation of the main girder due to collision is reproduced by the finite element analysis and the deformed steel girder is loaded to evaluate the load-carrying capacity. The result indicates that as far as the damage is confined to the deformation of the girder, the collision does not threaten the safety of the bridge even when the deformation is quite large.

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  • 垂直補剛材ひずみを用いたBWIMと重車両交通特性

    古里悠太,中村凜月,山口栄輝

    第77回年次学術講演会   2022年09月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Axle-load-estimation based on strain of transverse stiffener and characteristics of traffic loads due to heavy trucks 査読有り 国際誌

    E. Yamaguchi, Y. Furusato

    Bridge Safety, Maintenance, Management, Life-Cycle, Resilience and Sustainability   1280 - 1286   2022年07月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    DOI: 10.1201/9781003322641-155

  • Resilience-considered Seismic Risk Assessment and Mitigation of a Retrofitting Method for a Bridge under Multiple Seismic Events 査読有り 国際誌

    Chiu Chien-Kuo,Liao I-Hsiang,Daniel Santoso, Yamaguchi Eiki

    Journal of Earthquake Engineering   2022年04月

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    担当区分:最終著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    DOI: 10.1080/13632469.2021.1982797

  • 垂直補剛材ひずみのみを用いた影響線法BWIMによる軸重推定

    古里悠太,中村凜月,山口栄輝

    土木学会西部支部研究発表会   2022年03月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • ボルトおよびボルト孔の位置ずれが高力ボルト摩擦接合継手の力学挙動へ及ぼす影響

    高井俊和,山口栄輝

    第76回年次学術講演会   2021年09月

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    担当区分:最終著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Shear lag effect on stress concentration in simply-supported stiffened box girder 査読有り

    Yamaguchi E., Kittaka N., Maho B., Sukontasukkul P.

    Journal of Constructional Steel Research   183   2021年08月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    The shear lag effect on stress concentration in a simply-supported stiffened box girder is investigated by three-dimensional finite element analysis. In the analysis, the dependence of the stress concentration on the finite element mesh is circumvented by the multimesh extrapolation method. An extensive parametric study is conducted with respect to the geometry of the stiffened box girder including the cross-sectional area of stiffeners. The influence of the method of load application is also studied. The stress concentration due to the shear lag is sensitive to the way a concentrated load is modeled, while relatively insensitive to the way a uniformly distributed load is modeled. The estimation of the stress concentration by the formula of Eurocode 3 agrees well with the present finite element analysis results for an unstiffened box girder. However, the formula tends to overestimate the influence of the stiffener. Regression analysis is then conducted, taking three approaches. The multiple linear regression equation is the simplest approach and helps identify the degree of the influence of each parameter, yet the accuracy is low, as the mean square error is as large as 16–20%. Though a little more involved, the accuracy of the empirical formula is much higher, with the mean square error about 3%. An artificial intelligence technique, based on the regression model of the multi-layer perceptron, is also examined. The accuracy is the highest of the approaches tested: the mean square error is well below 1%.

    DOI: 10.1016/j.jcsr.2021.106715

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  • 添接板を短冊状に取替えた高力ボルト摩擦接合継手の力学挙動

    高井俊和,山口栄輝

    土木学会西部支部研究発表会 (2021.3)   2021年03月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 摩擦接合継手部のボルト取替えに関する解析的研究

    橘鷹直人,玉田直路,山口栄輝,高井俊和,常松修一

    土木学会西部支部研究発表会 (2021.3)   2021年03月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 垂直補剛材ひずみを用いた軸重推定と重車両交通特性

    古里悠太,鬼橋良輔,山口栄輝

    土木学会西部支部研究発表会 (2021.3)   2021年03月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Experimental and numerical analysis on the mechanical behaviour of box beam cold-formed steel built-up C-sections 査読有り

    Trung V.T., Chaisomphob T., Ha T.T., Yamaguchi E.

    Lecture Notes in Civil Engineering   101   1513 - 1524   2021年01月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    The box beam composed of two face-to-face C-section beams is getting popular in the cold-formed steel construction due to its advantage in strength. However, at present, no clear design rules are available for this type of built-up box beam. In this study, the mechanical behaviour of this box beam built-up C-section is investigated both experimentally and numerically. The finite element model using ABAQUS is conducted to verify experimental results. Four connection spacings are considered for each of the five C-sections, and thus 20 built-up beams are tested.

    DOI: 10.1007/978-981-15-8079-6_140

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  • Estimation of axle loads by bridge-weigh-in-motion using strain measurement of transverse stiffeners 査読有り 国際誌

    Yamaguchi E., Tsuzuki K., Oda K.

    Bridge Maintenance, Safety, Management, Life-Cycle Sustainability and Innovations - Proceedings of the 10th International Conference on Bridge Maintenaince, Safety and Management, IABMAS 2020   4089 - 4094   2021年01月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    A method of estimating traffic loads on a highway by the deformation of a bridge is called bridge-weigh-in-motion (BWIM). The conventional BWIM is based on the strain measurement of main girders. To obtain supplemental information, strains of transverse stiffeners are also measured. Previously, it has been shown that the estimation of the truck loads by the strains of transverse stiffeners solely was possible. The method is competitive from the viewpoint of cost-effectiveness. Involving the integration of time-history response of strain, the method is called BWIM by Integration Method with Transverse Stiffeners. The present study tries to modify it so as to estimate the axle loads, concluding that it works fine for the axle load as well. Yet it is noticed that when two trucks run side by side, accuracy may be deteriorated. The way to improve the accuracy in such a case is also presented.

    DOI: 10.1201/9780429279119-560

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  • Steel Truss Bridge with Buckling Restrained Damper under Seismic loading 査読有り 国際誌

    Purevdorj Sosorburam and Eiki Yamaguchi

    EURODYN 2020, XI International Conference on Structural Dynamics   2020年09月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • ディープラニングを用いた耐候性鋼材のさび外観評価

    川崎雄貴 山口栄輝

    令和2年度土木学会全国大会第75回年次学術講演会 20200900   2020年09月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 鋼補剛箱桁のせん断遅れ効果に関する解析的研究

    橘鷹直人,Buchit Maho, 山口栄輝 山

    令和2年度土木学会全国大会第75回年次学術講演会   2020年09月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Influence of deformation due to collision on mechanical behavior of steel bridge 招待有り 査読有り 国際誌

    E. Yamaguchi, T. Amamoto and D. Nakashima

    IABSE-JSCE Conference on Advances in Bridge Engineering-IV   2020年08月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Seismic resilience evaluation of RC-MRFs equipped with passive damping devices 査読有り

    Che Kamaludin P.N., Kassem M.M., Farsangi E.N., Nazri F.M., Yamaguchi E.

    Earthquake and Structures   18 ( 3 )   379 - 390   2020年03月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    © 2020 Techno-Press, Ltd. The use of passive energy dissipation devices has been widely used in the construction industry to minimize the probability of damage occurred under intense ground motion. In this study, collapse margin ratio (CMR) and fragility curves are the main parameters in the assessment to characterize the collapse safety of the structures. The assessment is done on three types of RC frame structures, incorporating three types of dampers, viscoelastic, friction, and BRB dampers. The Incremental dynamic analyses (IDA) were performed by simulating an array of 20 strong ground motion (SGM) records considering both far-field and near-field seismic scenarios that were followed by fragility curves. With respect to far-field ground motion records, the CMR values of the selected frames indicate to be higher and reachable to safety margin more than those under near-field ground motion records that introduce a high devastating impact on the structures compared to far-field excitations. This implies that the near field impact affects the ground movements at the site by attenuation the direction and causing high-frequency filtration. Besides that, the results show that the viscoelastic damper gives better performance for the structures in terms of reducing the damages compared to the other energy dissipation devices during earthquakes.

    DOI: 10.12989/eas.2020.18.3.379

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  • Seismic resilience evaluation of RC-MRFs equipped with passive damping devices 査読有り

    Che Kamaludin P.N., Kassem M.M., Farsangi E.N., Nazri F.M., Yamaguchi E.

    Earthquake and Structures   18 ( 3 )   391 - 405   2020年03月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    The use of passive energy dissipation devices has been widely used in the construction industry to minimize the probability of damage occurred under intense ground motion. In this study, collapse margin ratio (CMR) and fragility curves are the main parameters in the assessment to characterize the collapse safety of the structures. The assessment is done on three types of RC frame structures, incorporating three types of dampers, viscoelastic, friction, and BRB dampers. The Incremental dynamic analyses (IDA) were performed by simulating an array of 20 strong ground motion (SGM) records considering both far-field and near-field seismic scenarios that were followed by fragility curves. With respect to far-field ground motion records, the CMR values of the selected frames indicate to be higher and reachable to safety margin more than those under near-field ground motion records that introduce a high devastating impact on the structures compared to far-field excitations. This implies that the near field impact affects the ground movements at the site by attenuation the direction and causing high-frequency filtration. Besides that, the results show that the viscoelastic damper gives better performance for the structures in terms of reducing the damages compared to the other energy dissipation devices during earthquakes.

    DOI: 10.12989/eas.2020.18.3.391

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  • 鋼補剛箱桁のせん断遅れによる応力集中関する解析的研究

    橘鷹直人.MAHO Buchit,山口栄輝

    土木学会西部支部研究発表会 (2020.3)   2020年03月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • AIによる耐候性鋼材のさび外観評価

    川崎雄貴,山口栄輝

    土木学会西部支部研究発表会 (2020.3)   2020年03月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 高性能床版の研究開発 鋳鉄を用いた床版 招待有り 査読有り

    建設機械施工

    建設機械施工   2020年02月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • Ductile cast-iron deck for highway bridges 招待有り 査読有り 国際誌

    Yamaguchi E., Tobinaga H., Murayama M.

    Proceedings of the 9th International Conference on Advances in Steel Structures, ICASS 2018   2020年01月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    Copyright © 2018 by The Hong Kong Institute of Steel Construction. The application of ductile cast iron to a bridge deck was explored. Produced by casting, the deck can be of any shape without welding and expected to have little possibility of fatigue crack. The deck would be light also, about a half of the RC deck slab, so that it could enhance the seismic resistance of a bridge. The deck was designed, following the Japanese design specifications for steel highway bridges. To that end, the design analysis was done by 3-D FEM to take local stress into account, making the maximum stress smaller than the allowable value. The first challenge in this research is to produce a ductile cast-iron deck with uniform material property: difficulty arises from the fact that it is not only quite large but also thin relative to the width. Through computational simulations and actual casting trials, the ductile cast-iron deck panel has been produced successfully. To investigate its structural behavior, the panel was loaded statically at its center. Ductile structural behavior has been confirmed. Fatigue test was then carried out. No fatigue cracks occurred even when the number of the loading cycles reached 10,000,000.

    DOI: 10.18057/ICASS2018.K.10

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    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85084947875&origin=inward

  • Steel truss bridge with buckling restrained damper under seismic loading 査読有り

    Sosorburam P., Yamaguchi E.

    Proceedings of the International Conference on Structural Dynamic , EURODYN   2   3097 - 3106   2020年01月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    The buckling restrained bracing (BRB) is widely used to improve the seismic behavior of a building. It is employed for a bridge as well, but the application is very limited. The BRB device may also be used as a damper rather than the structural component or the bracing, in which case the device is called a buckling restrained damper (BRD). Yet, such application has not been explored much. There are quite a few bridges designed according to the old seismic design codes in Japan. Their seismic resistance may not be satisfactory for the current seismic design codes. Against this background, the behavior of a steel truss bridge under a large seismic load is investigated by nonlinear dynamic finite element analysis. Some members are indeed found possibly damaged in the earthquake. Retrofitting is therefore needed. To this end, the application of the BRD is tried in the present study. A parametric study on the seismic behavior of the truss bridge with the BRD is conducted by changing the length and the cross-sectional area of the yielding core of the BRD, to this end. The FEA show that the BRD surely improves the seismic performance of the truss bridge and with some BRDs, all the members could stay intact. The points to note for the application of the BRD are also revealed.

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  • Seismic resilience analysis of a retrofit-required bridge considering moment-based system reliability 査読有り

    ChienKuo C., Eiki Y., Santoso D.

    Structure and Infrastructure Engineering   2020年01月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    For a bridge, its columns or piers, which are the main seismically resistant members of the bridge, are generally retrofitted to improve seismic performance. However, retrofitting may cause unexpected damage to the non-retrofitted components/members. Therefore, a corresponding retrofitting of these components/members should be considered as part of any retrofitting method to eliminate unexpected damage. This work is to develop an estimating procedure of the seismic reliability of the system for a bridge considering the seismic reliability of each specified component/member. Additionally, the damage state of bridge for the system reliability analysis is built based on the engineering judgement. For the convenience of the calculation, the seven-point estimation method and the Nataf transformation method are combined to calculate the first four moment values of a specified limit state function in the moment-based system reliability analysis. For determining the retrofitting strategy, this work also presents a method for calculating the relationship between the resilience in functionality and seismic intensity that is achieved using a particular retrofitting method. Moreover, the system reliability and recovery time of each damaged component/member are considered in a resilience analysis. Finally, a bridge is selected as an example to demonstrate the application of this work.

    DOI: 10.1080/15732479.2020.1767658

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    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85086672429&origin=inward

  • Estimation of axle loads by bridge-weigh-in-motion using strain measurement of transverse stiffeners 査読有り 国際誌

    E. Yamaguchi, K. Tsuzuki & K. Oda

    Proceedings of 10th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management, Maintenance, Safety, Risk, Management and Life-Cycle Performance of Bridges   2019年12月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Study on Benefit-cost Ratio Analysis of Retrofit Strategies for Bridge Maintenance 査読有り 国際誌

    Chien-Kuo Chiu, Eiki Yamaguchi, Daniel Santoso

    Proceedings of The 10th International Symposium on Steel Structures   2019年11月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Damage on Overpass Steel Bridge due to Collision and Influence on Bending Behavior of Steel Girder 査読有り 国際誌

    Eiki Yamaguchi, Takuya Amamoto, Lotay Gyeltshen, Yukito Tanaka

    Proceedings of The 12th Pacific Structural Steel Conference   2019年11月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)

  • Shear Lag in Stiffened Box Girder Under Concentrated Load 査読有り 国際誌

    Eiki Yamaguchi, Naoto Kittaka

    Proceedings of The 10th International Symposium on Steel Structures   2019年11月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • Effectiveness of Buckling Restrained Damper on Seismic Behavior of Truss Bridge 査読有り 国際誌

    Purevdorj Sosorburam, Eiki Yamaguchi

    Proceedings of The 10th International Symposium on Steel Structures   2019年11月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

  • 疲労耐久性に優れた鋳鉄床版の開発 招待有り 査読有り

    村山稔,山口栄輝,加藤祥,土屋正彦,野原徳博,飛永浩伸

    橋梁と基礎   2019年10月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 衝突による残留水平変位が鋼桁の力学的挙動に及ぼす影響

    天本拓也,Lotay Gyeltshen,山口栄輝

    令和元年度土木学会全国大会第74回年次学術講演会   2019年09月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 時刻歴応答解析による仮桟橋の耐震性能検証

    大野剛,井手大輔,伊藤剛,竹之内博行,田中優樹人,山口栄輝

    令和元年度土木学会全国大会第74回年次学術講演会   2019年09月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Effect of rubber insertion on impact behavior of multilayer steel fiber reinforced concrete bulletproof panel 査読有り 国際誌

    Maho B., Sukontasukkul P., Jamnam S., Yamaguchi E., Fujikake K., Banthia N.

    Construction and Building Materials   216   476 - 484   2019年08月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    © 2019 Elsevier Ltd In this study, the effect of para rubber insertion sheet on impact behavior of multilayer bulletproof panel made of steel fiber reinforced concrete was investigated. The objective of inserting rubber sheet into the middle layer was to act as a trapping layer to prevent bullets from ricocheting off the panel. Two test series were carried out: (1)investigation on energy absorption of each materials and (2)investigation on impact behavior of multilayer panel. The results from the 1st test series were used in the design of multilayer panels used in the 2nd series. The target impact energy of the bullet was 607 J. The multilayer panels were designed to have energy level ranging from 450 to 750 J. The panels were subjected impact by 9 mm caliber bullet with velocity of about 398 m/s. Results showed that the panels with impact energy absorption (IEA)level lower than the kinetic energy of the bullet (607 J.)failed by perforation. The panels with IEA level equal to or higher than 607 J. exhibited penetration failure mode with circular spalling at the back surface. There was no bullet ricocheting that occurred beyond this IEA level. At the level of IEA higher than 672 J, the failure mode shifted to penetration without visible damage at the back surface.

    DOI: 10.1016/j.conbuildmat.2019.04.243

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  • Seismic Retrofit of Steel Truss Bridge Using Buckling Restrained Damper 査読有り 国際誌

    Purevdorj Sosorburam, Eiki Yamaguchi

    Applied Sciences   2019年07月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Thermally induced dynamics of deployable solar panels of nanosatellite 査読有り 国際誌

    Ibrahim S., Yamaguchi E.

    Aircraft Engineering and Aerospace Technology   91 ( 7 )   1039 - 1050   2019年07月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    © 2019, Emerald Publishing Limited. Purpose: This study aims to predict the types of thermally induced dynamics (TID) that can occur on deployable solar panels of a small form factor satellite, CubeSat which flies in low Earth orbit (LEO). The TID effect on the CubeSat body is examined. Design/methodology/approach: A 3U CubeSat with four short-edge deployable solar panels is considered. Time historic temperature of the solar panels throughout the orbit is obtained using a thermal analysis software. The results are used in numerical simulation to find the structural response of the solar panel. Subsequently, the effect of solar panel motion on pointing the direction of the satellite is examined using inertia relief method. Findings: The thermal snap motion could occur during eclipse transitions due to rapid temperature changes in solar panels’ cross-sections. In the case of asymmetric solar panel configuration, noticeable displacement in the pointing direction can be observed during the eclipse transitions. Research limitations/implications: This work only examines an LEO mission where the solar cells of the solar panels point to the Sun throughout the daylight period and point to the Earth while in shadow. Simplification is made to the CubeSat structure and some parameters in the space environment. Practical implications: The results from this work reveal several practical applications worthy of simplifying the study of TID on satellite appendages. Originality/value: This work presents a computational method that fully uses finite element software to analyze TID phenomenon that can occur in LEO on a CubeSat which has commonly used deployable solar panels structure.

    DOI: 10.1108/AEAT-07-2018-0185

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  • Seismic retrofit of steel truss bridge using buckling restrained damper 査読有り 国際誌

    Sosorburam P., Yamaguchi E.

    Applied Sciences (Switzerland)   9 ( 14 )   2019年07月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    © 2019 by the authors. Buckling Restrained Bracings (BRBs) are widely used to improve the seismic behavior of buildings. They are employed for bridges as well, but their application in this respect is limited. BRBs can also be used as a function of the individual damper rather than the structural component or the bracing, in which case the device may be called a Buckling Restrained Damper (BRD). Yet, such application has not been explored much. There are quite a few bridges designed according to the old design codes in Japan. Their seismic resistance may not be satisfactory for the current seismic design codes. Against this background, the behavior of a steel truss bridge under a large seismic load was investigated by nonlinear dynamic finite element analysis. Some members were indeed found to be damaged in the earthquake. Retrofitting is needed. To this end, the application of BRD was tried in the present study: a parametric study on the seismic behavior of the truss bridge with BRD was conducted by changing the length, the cross-sectional area, the location and the inclination of BRD. The effectiveness of BRD was then discussed based on the numerical results thus obtained. In all the analyses, ABAQUS was used.

    DOI: 10.3390/app9142791

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  • Comparison of solar radiation torque and power generation of deployable solar panel configurations on nanosatellites 査読有り 国際誌

    Ibrahim S., Yamaguchi E.

    Aerospace   6 ( 5 )   2019年05月

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    担当区分:最終著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    © 2019 by the authors. Nanosatellites, like CubeSat, have begun completing advanced missions that require high power that can be obtained using deployable solar panels. However, a larger solar array area facing the Sun increases the solar radiation torque on the satellite. In this study, we investigated solar radiation torque characteristics resulting from the increased area of solar panels on board the CubeSats. Three common deployable solar panel configurations that are commercially available were introduced and their reference missions were established for the purpose of comparison. The software algorithms used to simulate a variety of orbit scenarios are described in detail and some concerns are highlighted based on the results obtained. The solar power generation of the respective configurations is provided. The findings are useful for nanosatellite developers in predicting the characteristics of solar radiation torques and solar power generation that will be encountered when using various deployable solar panels, thus helping with the selection of a suitable configuration for their design.

    DOI: 10.3390/AEROSPACE6050050

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  • BWIM-ITを用いた走行車両の軸重推定

    続木広大,小田恭輔,栗嵜柊,山口栄輝

    土木学会西部支部研究発表会 (2019.3)   2019年03月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Influence of collision damage on load-carrying capacity of steel girder 査読有り 国際誌

    Yamaguchi E., Tanaka Y., Amamoto T.

    SDSS 2019 - International Colloquium on Stability and Ductility of Steel Structures   2019年01月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    © SDSS 2019 - International Colloquium on Stability and Ductility of Steel Structures. An accident that a truck running underneath collides against an overpass bridge happens occasionally. The influence of the damage on the safety of the bridge must be judged right away. Yet it is not always an easy task, since the load-carrying capacity of a damaged girder has not been studied much. The first author has been involved in the evaluation of a steel girder overpass bridge damaged by collision. Based on the data obtained from this bridge, the load-carrying capacity of the deformed girder is investigated numerically in the present study. To be specific, the deformation of the main girder due to collision is reproduced by the finite element analysis and the deformed steel girder is loaded to evaluate the load-carrying capacity. The result indicates that as far as the damage is confined to the deformation of the girder, the collision does not threaten the safety of the bridge even when the deformation is quite large.

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    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85084018250&origin=inward

  • Influence of collision damage on load-carrying capacity of steel girder 査読有り

    Yamaguchi E., Tanaka Y., Amamoto T.

    Stability and Ductility of Steel Structures - Proceedings of the International Colloquia on Stability and Ductility of Steel Structures, 2019   1292 - 1299   2019年01月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    An accident that a truck running underneath collides against an overpass bridge happens occasionally. The influence of the damage on the safety of the bridge must be judged right away. Yet it is not always an easy task, since the load-carrying capacity of a damaged girder has not been studied much. The first author has been involved in the evaluation of a steel girder overpass bridge damaged by collision. Based on the data obtained from this bridge, the loadcarrying capacity of the deformed girder is investigated numerically in the present study. To be specific, the deformation of the main girder due to collision is reproduced by the finite element analysis and the deformed steel girder is loaded to evaluate the load-carrying capacity. The result indicates that as far as the damage is confined to the deformation of the girder, the collision does not threaten the safety of the bridge even when the deformation is quite large.

    DOI: 10.4172/2165-784X-C1-010

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    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85079241410&origin=inward

  • 球状黒鉛鋳鉄を用いた床版の力学性能

    飛永浩伸,山口栄輝,村山稔

    土木学会第73回年次学術講演会   2018年08月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 鋼管杭を用いた仮桟橋の耐震性能

    大野剛,井手大輔,伊藤剛,竹之内博行,田中優樹人,山口栄輝

    土木学会第72回年次学術講演会   2018年08月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 鋳鉄床版の疲労性能に関する検討

    飛永浩伸,山口栄輝,村山稔

    土木学会西部支部研究発表会 (2018.3)   2018年03月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 画像解析による耐候性鋼表面錆外観評価のための粒子像切断

    続木広大,瀧口尚吾,山根圭太, 山口栄輝

    土木学会西部支部研究発表会 (2018.3)   2018年03月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 衝突により変形した鋼桁の力学的挙動関する一考察

    田中優樹人,天本拓也,山口栄輝

    土木学会西部支部研究発表会 (2018.3)   2018年03月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Thermal distortion on deployable solar panels of cubesat in low earth orbit 査読有り 国際誌

    Ibrahim S., Yamaguchi E.

    Advances in the Astronautical Sciences   165   2107 - 2117   2018年01月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    © 2018 KASHYAP. This study predicts thermal distortion that can occur on deployable solar panels of a CubeSat in low earth orbit during eclipse transition of night-day. A 3U CubeSat with four short edge deployable solar panels that point to the Sun is considered. There are three steps of modeling involved. Firstly, the time historic temperature of the solar panel is characterized. Secondly, the results obtained are used in general stress analysis using a finite element software to obtain deformation of the solar panel. Finally, the effect of solar panel motion on the attitude displacement of the satellite is examined using inertia relief method. Results show that quasi-static deformation appears due to the difference in crosssection temperature of the solar panel. Brief thermal snap disturbances are likely to take place during eclipse transitions as well. As a result, the pointing direction of the CubeSat could be disturbed in the case when the solar panels are in asymmetric configuration.

    Scopus

    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85058958600&origin=inward

  • 球状黒鉛鋳鉄を用いた道路橋床版の塑性変形性能に関する考察 査読有り

    飛永 浩伸, 山口 栄輝, 村山 稔

    構造工学論文集 A ( 公益社団法人 土木学会 )   64 ( 0 )   109 - 119   2018年01月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    <p>The application of spheroidal graphite cast iron to a bridge deck slab is explored. The deck slab is expected to have a good seismic resistance with little possibility of fatigue crack occurrence. Through a casting process, the spheroidal graphite cast iron deck slab was produced. Various material properties were tested and satisfactory results were obtained. The slab was then loaded statically. In order to ascertain the plastic deformation capacity, a large load of 941kN was applied to the deck slab. A static load-displacement curve of the deck slab was obtained. Furthermore, magnetic particle testing was carried out. There were no micro cracks. In addition, the results of the static load test were in good agreement with the results of the FEM analysis.</p>

    DOI: 10.11532/structcivil.64A.109

    CiNii Article

    CiNii Research

    その他リンク: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007675690

  • 画像解析による耐候性鋼材のさびの外観評価

    続木広大, 瀧口尚吾, 山根圭太, 山口栄輝

    土木学会第72回年次学術講演会   2017年09月

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    担当区分:責任著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Load-Carrying Capacity of End Cross-Girder with Inspection Holes in Composite Bridge 査読有り 国際誌

    Yamaguchi E., Tsuji H.

    Structures   9   179 - 184   2017年02月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    © 2016 Elsevier B.V. A severely corroded end cross-girder is found occasionally, while the girder is expected to play an important role under seismic loading. The prevention of the end cross-girder against corrosion is therefore crucial in the bridge maintenance. To this end, the present research aims at improving its inspectability by installing inspection holes in the end cross-girder. The influences of the holes on the load-carrying capacity are then studied, to be specific. It is revealed that the inspection holes would reduce the load-carrying capacity considerably; the degree of the influence varies with the shape, the position and the size of the hole. Six reinforcement methods are therefore considered. Full recovery of the capacity turns out to be possible if the inspection hole is the same size as that of the standard opening (manhole) in a steel bridge structure, while it is not an easy task when the inspection hole is larger.

    DOI: 10.1016/j.istruc.2016.12.006

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    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85008474090&origin=inward

  • 球状黒鉛鋳鉄の道路橋床版への適用に関する基礎的研究 査読有り

    飛永 浩伸, 村山 稔, 佐伯 英一郎, 玉越 隆史, 山口 栄輝, 三木 千壽

    鋼構造論文集 ( 社団法人 日本鋼構造協会 )   24 ( 95 )   95_13 - 95_24   2017年01月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    <p>The application of spheroidal graphite cast iron to a bridge deck slab is explored. The deck slab is expected to have a good seismic resistance with little possibility of fatigue crack. The dimensions of the deck slab are determined by the 3-D FEM analysis to satisfy the design requirements. Through a careful casting process, the spheroidal graphite cast iron deck slab is produced. Various material properties are tested and satisfactory results are obtained. The slab is then loaded statically. The results are in good agreement with the finite element predictions. Furthermore, the fatigue durability test is carried out. No fatigue cracks are initiated even though the number of loading cycles reaches 10,000,000.</p>

    DOI: 10.11273/jssc.24.95_13

    CiNii Article

    CiNii Research

    その他リンク: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007490597

  • Bridge-weigh-in-motion for axle-load estimation 査読有り

    Yamaguchi E., Kibe M.

    Sustainable Bridge Structures - 8th New York City Bridge Conference, 2015   171 - 176   2015年08月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    © 2015 Taylor & Francis Group, London. Good maintenance of a bridge requires the information on traffic loads. A method of estimating the traffic loads is bridge-weigh-in-motion (BWIM).The conventional BWIMis based on the strains of main girders. To obtain supplemental information of truck velocity, the strains of transverse stiffeners are measured additionally. Our previous research has shown that truck loads could be estimated solely by the strains of transverse stiffeners, provided that the transverse stiffeners were chosen carefully. The method is superior, since the strain measurements of main girders are no longer necessary. The method involves the integration of time-history response of strain and is called BWIM by Integration Method with Transverse Stiffeners (BWIM-IT). In the present study, BWIM-IT is extended to the estimation of axle loads. Good results are obtained if the influence of the truck in the adjacent lane is removed from the strain data.

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    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84949796078&origin=inward

  • Estimation of axle loads by strain measurement of transverse stiffeners 査読有り

    Yamaguchi E., Kibe M., Yamamoto K.

    SHMII 2015 - 7th International Conference on Structural Health Monitoring of Intelligent Infrastructure   2015年07月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    © 2015, International Society for Structural Health Monitoring of Intelligent Infrastructure, ISHMII. All rights reserved. For constructing a good maintenance scheme of an existing bridge, it is essential to know traffic loads acting upon it. A method of estimating the loads on a highway by the deformation of a bridge is called bridge-weigh-in-motion (BWIM). The conventional BWIM is based on the strain measurement of main girders. To obtain supplemental yet vital information such as truck velocity, extra measurements are required. Strains of transverse stiffeners are usually measured, to that end. Previously, an effort was made to estimate truck loads solely by the strains of transverse stiffeners. It has been shown to be possible indeed to estimate truck loads with good accuracy through the strains of transverse stiffeners only, provided that the transverse stiffeners are chosen carefully. The method is superior, since the strain measurements of main girders are no longer necessary, reducing the cost. The method involves the integration of time-history response of strain and is called BWIM by Integration Method with Transverse Stiffeners (BWIM-IT). In the present study, BWIM-IT is extended to the estimation of axle loads which have considerable influence on the durability of the floor slab of a bridge. The study concludes that BWIM-IT can give a good estimation of axle loads as well. Yet it is noted that when two trucks run side by side, the truck in the adjacent lane influences the strains of transverse stiffeners and the accuracy deteriorates. The way to remove the influence is also presented so as to achieve a good accuracy even in such a case.

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    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84978742663&origin=inward

  • セロファンテープ試験の画像解析による耐候性鋼材のさびの外観評価 査読有り

    森田 千尋, 梅崎 俊樹, 山口 栄輝, 松田 浩, 武崎 啓太

    構造工学論文集 A   61 ( 0 )   429 - 438   2015年03月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    Weathering steel is generating precise rust on the surface, and has the character which controls progress of corrosion. However, protection rust may not generate depending on the placed environment. Therefore, the weathering steel bridge needs to perform check after construction, and needs to evaluate the state of rust. The basic method is to evaluate in five steps from rust appearance of the particle diameters. This is a standard evaluation method used for a long time, but even an expert may hesitate about a judgment because it is not necessarily given a standard quantitative enough. In order to improve these problems, we propose the appearance evaluation method using the image analysis in this study.

    DOI: 10.11532/structcivil.61A.429

    CiNii Article

    その他リンク: https://ci.nii.ac.jp/naid/130005439072

  • Collision-spring constant for seismic response analysis of cantilever girder bridge 査読有り

    Yamaguchi E., Yamada K.

    Proceedings of the International Conference on Structural Dynamic , EURODYN   2014-January   3541 - 3547   2014年07月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    In the 2004 Mid Niigata Prefecture Earthquake, the damage of a bridge pier was found mitigated by the collision between the abutment and the girder. In the seismic response analysis of a bridge, it is thus important to include the influence of collision. A simple and practical method of simulating the collision in finite element analysis is the introduction of a spring where the collision occurs. However, the constant of such a collision spring is yet to be formulated well. In this study, an appropriate collision-spring constant is investigated for simulating the collisions between adjacent girders and between an abutment and a girder. A small collision-spring constant tends to cause the large overlap of colliding bodies while a large collision-spring constant tends to cause many repetitive short collisions during the real collision. Various girder-girder collision models and abutment-girder collision models are constructed and analyzed, based on the results of which the formulas for the collision-spring constants are proposed. The validity of the formulas is confirmed by applying them to a cantilever girder bridge.

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    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84994422949&origin=inward

  • Application of high-performance steel to girder of compact i-shaped section 招待有り 査読有り

    Yamaguchi E., Sugimura Y., Ohmichi K.

    Proceedings of the 12th International Conference on Steel, Space and Composite Structures   133 - 138   2014年05月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    The maximum width-to-thickness ratios for compact I-shaped sections are first studied for three girders: the SM490Y girder, the SBHS500 girder and the hybrid girder. SM490Y is a conventional steel and SBHS500 is a highperformance steel specifically for bridge construction. Both steel grades are registered in Japanese Industrial Standards. The hybrid girder consists of a SM490Y web and SBHS500 flanges. The maximum width-to-thickness ratio thus obtained is quite different from that of AASHTO. A cause is investigated, and the difference is found attributable to analysis conditions. The three girders with compact sections are then designed for a given plastic moment. The result shows that the SBHS500 girder is the lightest: 19% lighter than the heaviest girder, the SM490Y girder. The price varies from steel to steel. From the viewpoint of cost, the optimum girder is looked for as well. The result shows that the hybrid girder is the most competitive at the current steel price.

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    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84906914700&origin=inward

  • Finite element method 査読有り

    Yamaguchi E.

    Bridge Engineering Handbook: Fundamentals, Second Edition   225 - 251   2014年01月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    © 2014 by Taylor & Francis Group, LLC. With the advancement of computer technology and commercial package, the finite element method (FEM) is now used exclusively for the analysis of structures including bridges. However, it should be well-understood that FEM is a numerical method and provides an approximate solution. The quality of the solution could vary from engineer to engineer responsible for the analysis. To conduct a good finite element analysis (FEA), the engineer should have a certain amount of knowledge of FEM, even though it is possible to get results with little knowledge of FEM itself from an FEM package.

    DOI: 10.1201/b15616

    Scopus

    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85056033593&origin=inward

  • 水平荷重を受ける端横桁の変形挙動に及ぼす腐食の影響 査読有り

    山口 栄輝, 辻 浩幸

    構造工学論文集 A ( 公益社団法人 土木学会 )   60 ( 0 )   105 - 113   2014年01月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    An end cross girder plays an important role when the steel girder bridge is subjected to seismic loading. But located near the girder end, it is often found corroded, which could degrade the load-carrying capacity. Therefore, it is of a practical significance to investigate the seismic performance of a corroded end cross girder. To this end, the present study conducts nonlinear finite element analysis of end cross girders with various corrosions under horizontal load. It is observed that the corrosion area and the plate-thickness loss influence the load-carrying capacity, and their influence depends on the corrosion type. It is also pointed out whether or not the lower flange is connected to the main girder makes a large difference in the load-carrying capacity: the connection between the lower flange and the main girder is therefore very important for seismic performance.

    DOI: 10.11532/structcivil.60A.105

    CiNii Article

    その他リンク: https://ci.nii.ac.jp/naid/130005438899

  • Load-carrying capacity of corroded end of I-section steel girder 査読有り

    Yamaguchi E., Akagi T.

    Durability of Bridge Structures   99 - 104   2013年09月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    One of the crucial factors that could terminate the service life of a steel bridge is corrosion. Since many of the corrosion problems are found in the girder end, it is quite essential to know the load-carrying capacity of the girder end for efficient maintenance. To this end, the present study investigates the influence of corrosion at a girder end. Steel I-section girders with various corrosion models are constructed, and placing a vertical load at the upper flange right above the support, the girders are analyzed by nonlinear FEM. The degradation of the load-carrying capacity of a steel girder due to corrosion at its end is thus evaluated numerically. It is found that different corrosion patterns at a girder end can lead to significantly different degradations of the load-carrying capacity.

    Scopus

    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84884513590&origin=inward

  • Degradation of load-carrying capacity of steel i-girder end due to corrosion 査読有り

    Yamaguchi E., Akagi T.

    Proceedings of the 13th East Asia-Pacific Conference on Structural Engineering and Construction, EASEC 2013   2013年09月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    One of the crucial factors that could terminate the service life of a steel bridge is corrosion. Since many of the corrosion problems are found in the girder end, it is quite essential to know the load-carrying capacity of the girder end for efficient maintenance. To this end, the present study investigates the influence of corrosion at a girder end. Steel I-section girders with various corrosion models are constructed, and placing a vertical load at the upper flange right above the bearing, the girders are analyzed by nonlinear FEM. The degradation of the load-carrying capacity of a steel girder due to corrosion at its end is thus evaluated numerically. It is found that a different corrosion pattern at a girder end can lead to a significantly different degradation of the load-carrying capacity.

    Scopus

    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84905281781&origin=inward

  • Performance-based durability design of weathering steel bridge 査読有り

    Yamaguchi E.

    Bridge Maintenance, Safety, Management and Life-Cycle Optimization - Proceedings of the 5th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management   2723 - 2727   2010年12月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    The application of the weathering steel to a bridge increases in Japan in recent years. A study is reviewed to give some idea about the performance of the weathering steel in bridges, revealing some bridges have developed abnormal rust and that the durability design is not practiced well even though most of the weathering steel bridges are in good shape. JSSC set up the working group to improve the situation. The working group came up with two technical reports entitled "Potentials and New Technologies of Weathering Steel Bridges" and "Applicability Assessment and Prevention of Corrosion of Weathering Steel in Bridges", respectively. The basis and the framework of the durability design of weathering steel bridges thus established in the JSSC activity are outlined in this paper, showing the new methods for assessing atmospheric corrosiveness in the light of the applicability of the weathering steel to the bridge and the practical applicability-assessment procedure. © 2010 Taylor & Francis Group, London.

    Scopus

    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84856734870&origin=inward

  • Improvement on design analyses of composite steel-concrete bridges using elaborate finite element methods 査読有り

    Sa-Nguanmanasak J., Chaisomphob T., Yamaguchi E.

    Songklanakarin Journal of Science and Technology   32 ( 3 )   289 - 297   2010年09月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    In this paper, three-dimensional finite element analysis of composite steel-concrete bridges is performed to simulate the actual bridge behavior. The accuracy of the model is verified against the results acquired from a field test. Thai trucks are loaded at possible locations of the bridge in order to obtain the maximum stresses on the bridge. The influences of concrete barriers, the displacement of bridge piers, and the Young's modulus of concrete are then discussed, to reveal the actual behavior of the steel-concrete composite bridge. The reactions at the bearings on the bridge piers are also evaluated and discussed in this conjunction. Good agreement is obtained between the models and loading tests to show that the finite element model can aid engineers in design practices.

    Scopus

    その他リンク: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=77956518419&origin=inward

  • 鋼I形断面梁圧縮フランジの耐荷力に関する考察 査読有り

    山口栄輝,定宗幸雄,村越潤,清水英樹,小野潔,梁取直樹

    構造工学論文集   55A   154 - 163   2009年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    主要雑誌

  • Bridge-weigh-in-motion by two-span continuous bridge with skew and heavy-truck flow in Fukuoka area, Japan 査読有り

    Eiki Yamaguchi,Shin-ichi Kawamura,Kazushi Matuso,Yuta Matsuki,Yasushi Naito

    Advances in Structural Engineering   12 ( 1 )   115 - 125   2009年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    主要雑誌

  • Performance-Based Maintenance Scheme for Weathering Steel Bridges 査読有り

    山口 栄輝

    Proceedings of The 5th International Symposium on Steel Structures   195 - 220   2009年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    韓国   2009年04月  -  2009年04月

  • Beam Element for Analysis of Steel Structures Undergoing Local Buckling 査読有り

    山口 栄輝

    Proceedings of the 5th International Symposium on Steel Structures   594 - 598   2009年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    韓国   2009年04月  -  2009年04月

  • JSCE Standard Specifications for Steel and Composite Structures 査読有り

    Eiki Yamaguchi,Masatsugu Nagai,Kuniei Nogami Teruhiko Yoda

    Proceedings of the Joint Workshop on Steel and Composite Structures   25 - 30   2009年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    英語   シドニー   2009年04月  -  2009年04月

  • さまざまな工学部学科・専攻で行われた教育改革の実例 査読有り

    堀宗朗,木村定雄,飯塚敦,大塚悟,熊谷健一,齋藤利晃,田村武,橋本親典,平出純一,山口栄輝

    土木学会教育論文集   1   135 - 143   2009年03月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • 鋼I桁橋の変形挙動に関する基礎的考察 査読有り

    山口栄輝,山下健二,原田和洋,村越潤,高橋実,竜円淳美

    構造工学論文集   54A   634 - 641   2008年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    主要雑誌

  • 連続合成桁の負曲げ領域における横倒れ座屈設計法 査読有り

    奥井義昭,Bandula Heva,T.M,小室雅人,山口栄輝,長井正嗣

    構造工学論文集   54A   58 - 67   2008年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    主要雑誌

  • Buckling analysis of high-tensile-strength-steel bridge piers under cyclic loading 査読有り

    Eiki Yamaguchi,Yoshiki Nii,Kiyoshi Ono

    , 5th International Conference on Thin-walled Structures, Proceedings of the Fifth International Conference on Thin-Walled Structures: Recent Advances and Developments   609 - 614   2008年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    オーストラリア   2008年04月  -  2008年04月

  • Bridge-weigh-in-motion based on strain measurement of vertical stiffeners 査読有り

    E. Yamaguchi,Y. Naitou,K. Matsuo,Y. Matsukiand S. Kawamura

    Proceedings of The Fourth International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management, Health Monitoring and Informatics   1555 - 1560   2008年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    韓国   2008年04月  -  2008年04月

  • Finite Element Analysis of a Composite Steel-Concrete Bridge 査読有り

    Chaisomphob,T,Sa-nguanmanasak,J.,Yamaguchi,E.

    Proceedings of the Ninth International Conference on Computational Structures Technology   2008年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    ギリシャ   2008年04月  -  2008年04月

  • Stress concentration and deflection of simply supported box girder including shear lag effect 査読有り

    Yamaguchi,E.,Chaisomphob,C.,Sa-nguanmanasak,J. and Lertsima C.

    International Journal of Structural Engineering and Mechanics   28 ( 2 )   207 - 220   2008年01月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    主要雑誌

  • Evaluation of stress concentration and deflection of simply supported box girder, Invited Paper 招待有り 査読有り

    Yamaguchi,E.,Chaisomphob,C.,Sa-nguanmanasak,J.,Lertsima C.

    Proceedings of Third International Conference on Steel and Composite Structures   89 - 94   2007年07月

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    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    英国  

  • 鋼製ラーメン隅角部のフィレット補強に関する解析的研究 査読有り

    山口栄輝,藤原康典

    構造工学論文集   53A   125 - 132   2007年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    主要雑誌

  • Stress concentration due to shear lag in continuous box girders 査読有り

    Sa-nguanmanasak J.,Chaisomphob T,Yamaguchi,E.

    Engineering Structures   29 ( 7 )   1414 - 1421   2007年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

    主要雑誌

  • ファイバーモデルを用いた補剛矩形断面鋼部材の耐震性能照査法に関する一提案 査読有り

    小野潔,橋本亮,西村宣男,山口栄輝

    橋梁と基礎   41 ( 2007-06 )   26 - 33   2007年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • Assessment Method for Atmospheric Corrosiveness and Durability Design of Weathering Steel Bridges 査読有り

    山口 栄輝

    Proceedings of the 23rd US-Japan Bridge Engineering Workshop   386 - 394   2007年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    米国   2007年04月  -  2007年04月

  • Reinforcement of Beam-to-Column Connection of Steel Moment Frame by Fillet 査読有り

    Eiki Yamaguchi,Yoshinori Fujiwara:

    Proceedings of the 5th International Conference on Advances in Steel Structures   565 - 570   2007年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    シンガポール   2007年04月  -  2007年04月

  • A real-time bridge weigh-in-motion system for investigating heavy-truck flow 査読有り

    E. Yamaguchi,Y. Matsuki,S. Kawamura

    Proceedings of 2007 New York City Bridge Conference   2007年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

    2007年04月  -  2007年04月

  • 九州・山口地区における耐候性鋼橋梁の実態調査 査読有り

    山口栄輝,中村聖三,廣門公二,森田千尋,園田佳巨,麻生稔彦,渡辺浩,山口浩平,岩坪要

    土木学会論文集A   62 ( 2 )   243 - 254   2006年07月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • ゲルバー桁橋の地震時応答特性に関する基礎的研究 査読有り

    山口栄輝,深村宗弘,田崎賢治,幸左賢二,鬼木浩二

    構造工学論文集   52   405 - 412   2006年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 鋼4主I桁橋の設計計算に関する一考察 査読有り

    山口栄輝,山本悟,村越潤,高橋実,山下健二

    構造工学論文集   52A   893 - 900   2006年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • Shear lag effect in simply supported box girder 査読有り

    Yamaguchi,E.,Chaisomphob,C.,Sa-nguanmanasak,J. Lertsima C.

    Proceedings of the 8th International Conference on Steel, Space, Composite Structures   401 - 407   2006年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2006年04月  -  2006年04月

  • Design Codes for Steel Structures in Japan - Current Practices and Future Directions -, Invited Paper, Lumpur, 5-6 October (pp.200-208), 2006. 査読有り

    山口 栄輝

    Proceedings of International Symposium on Worldwide Trend and Development in Codified Design of Steel Structures   75 - 83   2006年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    シンガポール   2006年04月  -  2006年04月

  • Improvement on Design Analyses of Composite Steel-Concrete Bridges using Elaborate Finite Element Methods, Invited Keynote Paper, Construction, August 3-5, pp.17-22, 2006. 査読有り

    Chaisomphob,C.,Sa-nguanmanasak,J.,E. Yamaguchi

    Proceedings of The 10th East Asia-Pacific Conference on Structural Engineering and Construction   17 - 22   2006年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    タイ   2006年04月  -  2006年04月

  • Bridge Weigh-In-Motion and Heavy Truck Flow in Fukuoka Area, Japan 査読有り

    E. Yamaguchi,Y. Matsuki,Y. Naito and S. Kawamura

    Proceedings of the 10th East Asia-Pacific Conference on Structural Engineering and Construction   2006年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2006年04月  -  2006年04月

  • Deflection of simply supported box girder including effect of shear lag 査読有り

    Lertsima,C.,Chaisomphob,T.,Yamaguchi,E.,Sa-nguanmanasak,J.

    Computers and Structures   84 ( 1-2 )   11 - 18   2005年12月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Current Practices and Future Directions of Steel Design in Japan 査読有り

    山口 栄輝

    International Journal of Steel and Composite Structures   5 ( 2-3 )   159 - 168   2005年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 新潟県中越地震で被害を受けた橋梁等構造物の調査と分析 査読有り

    幸左賢二・山口栄輝・猪熊康夫・田崎賢治

    第8回地震時保有耐力法に基づく橋梁等構造の耐震設計に関するシンポジウム講演論文集   8   35 - 40   2005年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Numerical study of stress states near construction joint in two-plate-girder bridge with cast-in-place PC slab 査読有り

    Yamaguchi,E.,Fukushi,F.,Hirayama,N.,Kubo,T.,Kubo,Y.

    International Journal of Structural Engineering and Mechanics   19 ( 2 )   173 - 184   2005年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 桁衝突による橋梁の地震被害分析 査読有り

    田崎賢治,幸左賢治,山口栄輝,庄司学

    土木学会論文集   794/I-72   143 - 155   2005年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • On performance-based design of steel structures in Japan 査読有り

    山口 栄輝

    Worldwide Codified Design and Technology in Steel Structures (Invited Paper)   203 - 210   2005年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • 鋼製円形断面橋脚の複合非線形解析における要素分割について 査読有り

    山口栄輝,鬼木浩二,永松寿隆,南野能克

    構造工学論文集   51   1781 - 1787   2005年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • A real-time bridge weigh-in-motion system 査読有り

    E. Yamaguchi,S. Kawamura,K. Matsuo

    Bridge Management Five   557 - 562   2005年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

    2005年04月  -  2005年04月

  • 鋼部材の有限要素解析における局部座屈を考慮した軟化型構成則の取り扱い 査読有り

    山口 栄輝

    構造工学論文集   51   1789 - 1794   2005年03月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • カムクレイモデルと骨格構造が発達した土の弾塑性モデル 査読有り

    野田利弘,山口栄輝,堤成一郎

    土と基礎   52 ( 8 )   10 - 12   2004年08月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Stress concentration due to shear lag in simply supported box girders 査読有り

    C. Lertsima,T. Chaisomphob,E. Yamaguchi

    Engineering Structures   26 ( 8 )   1093 - 1101   2004年07月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 鋼橋の防食設計とLCC評価 査読有り

    藤野陽三,長井正嗣,加納勇,安波博通,岩崎英治,山口栄輝

    橋梁と基礎   38 ( 1 )   51 - 60   2004年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 2径間連続鋼桁橋を用いたBWIMの精度 査読有り

    山口栄輝,松尾一志,河村進一,小林裕介,森昌文,百田国廣,西之原達志

    応用力学論文集   7   1135 - 1140   2004年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 九州北東部,南東部における耐候性鋼橋梁のさび状況 査読有り

    山口栄輝,坂口哲也,原田和洋,大木本崇

    構造工学論文集   50 ( II )   667 - 674   2004年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • 杭の載荷試験を基にした地盤ばね定数の推定法 査読有り

    山口栄輝,南野能克,菊池喜昭,久保喜延

    土木学会論文集   No.778/Ⅲ-69   41 - 54   2004年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • Three-dimensional finite element modeling of a long-span cable-stayed bridge for local stress analysis 査読有り

    C. Lertsima,T. Chaisomphob,E. Yamaguchi

    International Journal of Structural Engineering and Mechanics   18 ( 1 )   113 - 124   2004年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Effect of fillet and haunch at beam-to-column connection 査読有り

    Yamaguchi,E.,Fujiwara,Y. and Kubo,Y.

    Thin-Walled Structures: Advances in Research, Design and Manufacturing Technology   397 - 404   2004年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    UK   2004年04月  -  2004年04月

  • Weathering Steel Bridges in Northeast of Kyushu, Japan 査読有り

    Yamaguchi,E.,Sakaguchi,T.,Harada,K.

    Fourth Regional Symposium on Infrastructure Development in Civil Engineering   2004年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2004年04月  -  2004年04月

  • Design Codes for Steel Structures in Japan 査読有り

    山口 栄輝

    International Symposium on Codification of Design in Steel Structures   212 - 221   2004年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    China   Hong Kong   2004年04月  -  2004年04月

  • Empirical formulas for shear lag assessment in simply supported box girders 査読有り

    Yamaguchi,E.,C. Lertsima,T. Chaisomphob,J. Sa-nguanmanasak

    Third International Conference on Advances in Structural Engineering and Mechanics (ASEM'04)   501 - 513   2004年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    Korea   Seoul   2004年04月  -  2004年04月

  • 鋼製ラーメン隅角部の補強に関する基礎的研究 査読有り

    山口栄輝,藤原康典,久保喜延

    応用力学論文集   6   675 - 683   2003年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • 「性能設計概念に基づいた構造物設計コード作成のための原則・指針と用語 査読有り

    本城勇介,日下部治,市川篤司,佐藤尚次,山本修司,香月智,谷和夫,山口栄輝,杉山俊幸,澤田純男,谷村幸裕,上東泰,佐々木義裕

    JCOSSAR2003   5   881 - 888   2003年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Stress states around construction joint of cast-in-place PC slab of two-plate-girder bridge 査読有り

    Yamaguchi,E.,Fukushi,F.,Hirayama,N.,Kubo,T.,Kubo,Y.

    Proceedings of the 9th East Asia-Pacific Conference on Structural Engineering and Construction   GEー47 - BGEー52   2003年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2003年04月  -  2003年04月

  • Three-dimensional finite element models of the Rama IV Bridge in Bangkok 査読有り

    C. Lertsima,T. Chaisomphob,E. Yamaguchi

    Proceedings of the 9th East Asia-Pacific Conference on Structural Engineering and Construction   PMー73 - CPMー79   2003年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

    2003年04月  -  2003年04月

  • Shear lag assessment in simply supported steel box girders by stress factor concept 査読有り

    C. Lertsima,T. Chaisomphob,E. Yamaguchi

    Proceedings of the 9th East Asia-Pacific Conference on Structural Engineering and Construction   GEー108 - BGEー113   2003年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

    2003年04月  -  2003年04月

  • Analysis and deformation of steel plate girder bridges 査読有り

    Eiki Yamaguchi,Satoru Yamamoto,Yoshinobu Kubo

    The 7th Korea-Japan Joint Seminar on Steel Bridges   1 - 5   2003年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2003年04月  -  2003年04月

  • On behaviors of steel truss bridge during large earthquake 査読有り

    Yamaguchi,E.,Hiragi,K.,Hirozumi,A.,Kubo,Y.

    Behaviour of Steel Structures in Seismic Areas   831 - 834   2003年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

    2003年04月  -  2003年04月

  • Finite element analysis of buckling behavior of steel tubes under axial and lateral loads 査読有り

    Yamaguchi,E.,Nagamatsu,H.,Kubo,Y.

    Proceedings of the 10th International Symposium on Tubular Structures   505 - 510   2003年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2003年04月  -  2003年04月

  • Weathering steel bridges in some Kyushu area, Japan 査読有り

    Eiki Yamaguchi,Tetsuya Sakaguchi

    7th Korea-Japan Joint Seminar on Steel Bridges   245 - 250   2003年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2003年04月  -  2003年04月

  • Aerodynamic performance of Improved shallow π shape bridge deck 査読有り

    Yoshinobu Kubo,Kichiro Kimura,Kensuke Sadashima,Yuzou Okamoto,Eiki Yamaguchi,Kusuo Kato

    Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics   90   2113 - 2125   2002年12月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Mechanism of damage to Shiwei Bridge caused by 1999 Chi-Chi Earthquake 査読有り

    Kosa,K.,Tazaki,K.,Yamaguchi,E.

    Structural Eng,/Earthquake Eng., JSCE   19 ( 2 )   221s - 226s   2002年10月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 台湾・集集地震における強振動に橋梁被害分析 査読有り

    幸左賢二,山口栄輝,高橋良和,野村敏雄

    橋梁と基礎   36 ( 9 )   28 - 35   2002年09月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 繰り返し水平荷重を受ける鋼製R付箱形断面橋脚の弾塑性挙動に関する解析的研究 査読有り

    山口栄輝,村田洋平,後藤芳顯,林正挙,南野能克,阿部圭吾,久保喜延

    構造工学論文集   48A ( I )   109 - 117   2002年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 遮音壁付き並列高架橋の対風応答メカニズムと空力的制振対策の検討 査読有り

    島賢治,中村康輝,久保喜延,木村吉郎,山口栄輝,加藤九州男,古賀淳典

    構造工学論文集   48A ( II )   929 - 938   2002年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • Numerical study of characteristic behavior of steel plate girder bridges 査読有り

    Yamaguchi,E.,Harada,K.,Nagai,M. and Kubo. Y.

    Advances in Steel Structures   815 - 821   2002年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2002年04月  -  2002年04月

  • Influence of finite element mesh on buckling analysis of steel pipe-sectioned bridge piers 査読有り

    Yamaguchi,E.,Nagamatsu,T.,Kubo,Y.

    Fifth World Congress on Computational Mechanics (WCCM V)   2002年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2002年04月  -  2002年04月

  • Improvement of aeroelastic instability of shallow π section 査読有り

    Kubo Y.,Sadashima,K.,Yamaguchi,E.,Kato,K.,Okamoto,Y.,Koga,T.

    Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics   89   1445 - 1457   2001年12月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • On stress states in steel members (Invited Paper 査読有り

    Yamaguchi,E.,Nagao,Y.,Harada,K. and Kubo Y.

    Steel & Composite Structures   1079 - 1085   2001年06月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • 被災したマンホールを有する鋼製橋脚の損傷分析 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会構造工学論文集   47A   793 - 800   2001年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 水平偏角をつけたマルチストランドケーブルの空力特性およびヘリカルストランドの効果 査読有り

    田中英之,久保喜延,木村吉郎,山口栄輝,及川孝一

    土木学会論文集   689/I-57   117 - 125   2001年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 橋軸方向地震力を受ける逆L形鋼製橋脚の終局強度と設計 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会論文集   675 ( I-55 )   313 - 330   2001年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 3次元模型による並列高架橋の対風特性 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会構造工学論文集   47A   977 - 982   2001年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 鋼曲線ラーメン橋の地震時応答特性に関する基礎的研究 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会構造工学論文集   47A   851 - 860   2001年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Research on fusing aerodynamic design and structural design of long-span bridge 査読有り

    Kubo,Y.,Sadashima,K.,Okamoto,Y.,Kimura,K.,Yamaguchi,E.,Kato,K.

    Proceedings of the 8th East Asia-Pacific Conference on Structural Engineering and Construction   2001年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

    2001年04月  -  2001年04月

  • Aerodynamic performance of improved shallow π shape bridge deck 査読有り

    Kubo,Y.,Kimura,K.,Sadashima,K.,Okamoto,Y.,Yamaguchi,E.,Kato,K.

    The fifth Asia-pacific conference on wind engineering   541 - 544   2001年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

    2001年04月  -  2001年04月

  • On finite element mesh for buckling analysis of steel bridge pier 査読有り

    Yamaguchi,E.,Nanno,Kubo,Y

    3rd International Conference on Thin-Walled Structures   459 - 466   2001年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2001年04月  -  2001年04月

  • On structural behavior of steel plate girder bridges with simple stiffening systems 査読有り

    Yamaguchi,E.,Nagai,M.,Harada,K.,Nagao,Y. and Kubo,Y.

    Proceedings of Sixth Japan-Korea Joint Seminar on Steel Bridges   6   25 - 30   2001年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2001年04月  -  2001年04月

  • Structural characteristics of steel bridges with simple stiffening systems 査読有り

    Yamaguchi,E.,Nagai,M.,Harada,K.,Nagao,Y.,Kubo,Y.,Chaisomphob,T.,Lertsima,C.

    Proceedings of the 8th East Asia-Pacific Conference on Structural Engineering and Construction   2001年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)

    2001年04月  -  2001年04月

  • 繰り返し荷重を受ける鋼製ラーメン隅角部におけるハンチの効果 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会構造工学論文集   46A   119 - 125   2000年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 斜張橋用2主桁断面の対風特性 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会構造工学論文集   46A   1073 - 1078   2000年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • ハンチ付き鋼製ラーメン隅角部の変形挙動に関する解析的研究 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会応用力学論文集   3   457 - 466   2000年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 長大並列高架橋の空力弾性振動とTMDによる振動制御 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会応用力学論文集   3   713 - 720   2000年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • ヘリカルストランドの有無によるマルチストランドケーブルの空力特性および周辺流れ特性 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会論文集   661 ( I-53 )   133 - 140   2000年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • AASHTOの道路橋設計示方書 査読有り

    山口 栄輝

    橋梁と基礎   34 ( 8 )   87 - 88   2000年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 台湾大地震によるRC橋脚被害調査

    山口 栄輝

    コンクリー工学年次論文報告集   22 ( 1 )   559 - 564   2000年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • Simple degenerate formulation for large displacement analysis of beams 査読有り

    山口 栄輝

    Journal of Engineering Mechanics(ASCE)   125 ( 10 )   1140 - 1146   1999年04月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 弾性地盤反力法に基づく杭の有限要素解析に関する基礎的研究 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会構造工学論文集   45A   35 - 42   1999年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 前縁隅角部に曲率を有する断面の空力特性に関する風洞実験および数値流体解析 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会論文集   619 ( I-47 )   67 - 74   1999年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 鋼製円形変断面橋脚の耐震性評価に関する解析的研究 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会構造工学論文集   45A   197 - 205   1999年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • FEM-BEM superposition method for fracture analysis of quasi-brittle structures 査読有り

    山口 栄輝

    International Journal of Fracture   100 ( Issue 3 )   249 - 274   1999年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

    1999年04月  -  1999年04月

  • 米国における設計法の動向

    山口 栄輝

    鋼構造及び合成構造設計・施工基準の世界の動向と今後の展望に関するシンポジウム(土木学会)   37 - 42   1999年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)

  • A degenerate formulation for large displacement analysis of three-dimensional solid beams 査読有り

    山口 栄輝

    Journal of Structural Mechanics and Earthquake Engineering   ( 598I-44 )   11 - 19   1998年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 有限要素解析における応力算定法に関する-研究 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会構造工学論文集   44 ( A )   21 - 28   1998年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • On stress evaluation methods in finite element analysis 査読有り

    山口 栄輝

    Journal of Structural Engineering, JSCE   44 ( A )   21 - 28   1998年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Nonlinear analysis of plane beams by means of degeneration approach 査読有り

    山口 栄輝

    Journal of Structural Engineering, JSCE   43 ( A )   31 - 39   1997年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Elastic-plastic finite element analysis technique coupled with equivalent inclusion method 査読有り

    山口 栄輝

    Journal of Structural Mechanics and Earthquake Engineering   ( 556I-38 )   85 - 94   1997年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 等価介在物法を用いた弾塑性有限要素解析手法 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会論文集   ( 556I-38 )   85 - 94   1997年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • ディジェネレイション法による平面梁の非線形解析 査読有り

    山口 栄輝

    土木学会構造工学論文集   43 ( A )   31 - 39   1997年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • ディジェネレイション法による平面ティモシェンコ梁要素について 査読有り

    未入力

    土木学会構造工学論文集   42A   13 - 20   1996年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 中央連結ケ-ブル方式による超長大吊橋の耐風特性 査読有り

    未入力

    土木学会構造工学論文集   42A   841 - 846   1996年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Spotlight on steel moment frames 査読有り

    未入力

    Civil Engieering (ASCE)   March   44 - 46   1996年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 等価介在物法を用いた平面骨組構造物の弾塑性解析 査読有り

    未入力

    土木学会構造工学論文集   41A   9 - 14   1995年04月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • ディジェネレイション法に基づいたI形/箱形断面部材の有限要素解析手法 査読有り

    未入力

    土木学会構造工学論文集   40A   23 - 28   1994年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 岩盤浸透流問題の逆解析の新しい定式化とベイズ推定の適用 査読有り

    未入力

    土木学会構造工学論文集   40A   445 - 450   1994年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • Accurate and efficient method for analysis of reinforced concrete structures 査読有り

    未入力

    Journal of Structural Engineering (ASCE)   119   2017 - 2035   1993年04月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 有限要素法と境界要素法の重ね合わせに基づくコンクリ-ト構造の数値解析手法 査読有り

    未入力

    土木学会構造工学論文集   39A   343 - 350   1993年04月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)

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科研費獲得実績

  • 既設鋼桁橋の維持管理性向上手法の開発

    研究課題番号:23560570  2011年04月 - 2014年03月   基盤研究(C)

  • 鋼桁橋・鋼製橋脚の実変形挙動に関する解析的・実験的研究

    研究課題番号:15360244  2003年04月 - 2005年03月   基盤研究(B)

  • 台湾集集地震により被災した橋梁の損傷メカニズム推定のための詳細調査

    研究課題番号:14404001  2002年04月 - 2004年03月   基盤研究(B)

  • 既設鋼道路橋の疲労抵抗度診断とレトロフィッティング技術の開発に関する研究

    研究課題番号:13355020  2001年04月 - 2004年03月   基盤研究(A)

担当授業科目(学内)

  • 2021年度   材料力学特論

  • 2021年度   構造解析学特論

  • 2021年度   建設社会工学演習

  • 2021年度   構造力学Ⅱ

  • 2021年度   構造力学Ⅰ

  • 2021年度   建設社会工学概論B

  • 2021年度   建設社会工学概論A

  • 2020年度   材料力学特論

  • 2020年度   構造解析学特論

  • 2020年度   構造力学Ⅱ

  • 2020年度   構造力学Ⅰ

  • 2019年度   材料力学特論

  • 2019年度   構造解析学特論

  • 2019年度   構造力学Ⅱ

  • 2019年度   構造力学Ⅰ

  • 2019年度   技術英語Ⅰ

  • 2018年度   構造解析学特論

  • 2018年度   材料力学特論

  • 2018年度   構造力学Ⅰ

  • 2018年度   構造力学Ⅱ

  • 2018年度   技術英語Ⅰ

  • 2017年度   材料力学特論

  • 2017年度   構造解析学特論

  • 2017年度   構造力学Ⅱ

  • 2017年度   構造力学Ⅰ

  • 2017年度   技術英語Ⅰ

  • 2017年度   建設社会工学演習

  • 2016年度   材料力学特論

  • 2016年度   構造解析学特論

  • 2016年度   構造力学Ⅱ

  • 2016年度   構造力学Ⅰ

  • 2016年度   技術英語Ⅰ

  • 2016年度   建設社会工学演習

  • 2015年度   構造力学Ⅰ

  • 2015年度   構造力学Ⅱ

  • 2015年度   構造解析学特論

  • 2015年度   材料力学特論Ⅰ

  • 2015年度   材料力学特論Ⅱ

  • 2015年度   科学技術英語Ⅰ

  • 2014年度   構造力学Ⅱ

  • 2014年度   構造解析学特論

  • 2014年度   材料力学特論

  • 2014年度   構造力学Ⅰ

  • 2013年度   構造力学Ⅰ

  • 2013年度   構造力学Ⅱ

  • 2013年度   材料力学特論

  • 2013年度   構造解析学特論

  • 2013年度   建設社会工学演習

  • 2012年度   構造力学Ⅰ

  • 2012年度   構造力学Ⅱ

  • 2012年度   コミュニケーション技術

  • 2012年度   構造解析学特論

  • 2012年度   材料力学特論

  • 2012年度   建設工学実験Ⅱ

  • 2012年度   建設工学実験Ⅱ

  • 2012年度   建設工学実験Ⅱ

  • 2012年度   建設社会工学演習

  • 2011年度   構造力学Ⅰ

  • 2011年度   構造力学Ⅱ

  • 2011年度   コミュニケーション技術

  • 2011年度   構造解析学特論

  • 2011年度   材料力学特論

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