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SATO Tomomi
 
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Affiliation
Institute of Liberal Arts Department of Humanities and Social Sciences
Job
Associate Professor
External link

Research Interests

  • communication

  • cooperation

  • group work

  • Theory of mind

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Educational psychology

Undergraduate Education

  • 2004.06   International Christian University   Faculty of Liberal Arts   Graduated   Japan

Post Graduate Education

  • 2012.03   Ochanomizu University   Doctoral Program   Accomplished Credits for Doctoral Program   Japan

  • 2007.03   Ochanomizu University   Graduate School, Doctral Research Course in Human Culture   Master's Course   Completed   Japan

Degree

  • Ochanomizu University  -  Ph.D.   2013.03

Biography in Kyutech

  • 2017.04
     

    Kyushu Institute of Technology   Institute of Liberal Arts   Department of Humanities and Social Sciences   Associate Professor  

Biography before Kyutech

  • 2012.04 - 2017.03   Chubu University   Lecturer   Japan

Academic Society Memberships

  • 2006.01   日本心理学会   Japan

  • 2006.01   日本教育心理学会   Japan

  • 2005.01   日本発達心理学会   Japan

  • 2017.09   日本キャリア教育学会   Japan

  • 2016.09   日本感情心理学会   Japan

Papers

  • 成長混合モデルによるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(9) グループ内での協同活動に基づく潜在クラスとグループ特徴の関係 Reviewed

    佐藤 友美,杉本 英晴,高比良 美詠子

    日本教育心理学会総会発表論文集 ( 一般社団法人 日本教育心理学会 )   65 ( 0 )   2023.08

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

  • 成長混合モデルによるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(8) グループ内での発言活動に基づく潜在クラスとグループ特徴の関係 Reviewed

    高比良 美詠子,佐藤 友美,杉本 英晴

    日本教育心理学会総会発表論文集 ( 一般社団法人 日本教育心理学会 )   65 ( 0 )   2023.08

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

  • 成長混合モデルによるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(7) 自由記述からみたグループに対する印象評定 Reviewed

    杉本 英晴,高比良 美詠子,佐藤 友美

    日本教育心理学会総会発表論文集 ( 一般社団法人 日本教育心理学会 )   65 ( 0 )   2023.08

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

  • ライフキャリア教育科目「自己開拓」の開発および教育効果の検証 -2021年度授業に基づく検証-

    杉本 英晴,佐藤 友美,寺澤 朝子

    中部大学教育研究   2022.12

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • 混合軌跡モデリングによるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(4)グループワーク活動の推移パターンに2 次関数を想定した潜在クラスの同定 Reviewed

    杉本 英晴,高比良 美詠子,佐藤 友美

    日本教育心理学会総会発表論文集 ( 一般社団法人 日本教育心理学会 )   64 ( 0 )   2022.08

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

  • 混合軌跡モデリングによるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(5)グループワーク活動のパターンが当該科目の到達度およびアサーションスキルの変化に及ぼす影響 Reviewed

    高比良 美詠子,佐藤 友美,杉本 英晴

    日本教育心理学会総会発表論文集 ( 一般社団法人 日本教育心理学会 )   64 ( 0 )   2022.08

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

  • 混合軌跡モデリングによるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(6)グループワーク活動のパターンが大学適応感および協同作業認識の変化に及ぼす影響 Reviewed

    佐藤 友美,杉本 英晴,高比良 美詠子

    日本教育心理学会総会発表論文集 ( 一般社団法人 日本教育心理学会 )   64 ( 0 )   2022.08

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

  • グローバル・コンピテンシー獲得を促すグローバルマインドセットの測定と グローバルマインドセット向上に貢献する要因の同定

    佐藤 友美,水井 万里子,加藤 鈴子

    九州工業大学教育ブレティン   2022.03

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • 九州工業大学教養教育院人文社会系における教育の現状と課題: 学生アンケートの分析結果から

    佐藤 友美,小江 茂徳,東野 充成,大山 貴稔,山田 雅之

    九州工業大学教養教育院紀要   2022.03

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • 混合軌跡モデリングによるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(1)グループワーク活動の推移パターンの同定 Reviewed

    佐藤 友美,高比良 美詠子,杉本 英晴

    日本教育心理学会総会発表論文集 ( 一般社団法人 日本教育心理学会 )   63 ( 0 )   231   2021.08

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

    DOI: 10.20587/pamjaep.63.0_231

    CiNii Article

    CiNii Research

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007985327

  • 混合軌跡モデリングによるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(3) グループワークの協同活動パターンに寄与する要因の検討 Reviewed

    杉本 英晴,佐藤 友美,高比良 美詠子

    日本教育心理学会総会発表論文集 ( 一般社団法人 日本教育心理学会 )   63 ( 0 )   233   2021.08

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

    DOI: 10.20587/pamjaep.63.0_233

    CiNii Article

    CiNii Research

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007985327

  • 混合軌跡モデリングによるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(2) グループワークの発言活動パターンに寄与する要因の検討 Reviewed

    高比良 美詠子,杉本 英晴,佐藤 友美

    日本教育心理学会総会発表論文集 ( 一般社団法人 日本教育心理学会 )   63 ( 0 )   232   2021.08

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

    DOI: 10.20587/pamjaep.63.0_232

    CiNii Article

    CiNii Research

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007985327

  • 大学生のグローバル・コンピテンシー獲得を促進するグローバルマインドセット尺度の開発

    佐藤友美,加藤鈴子,水井万里子

    九州工業大学教養教育院紀要   2021.03

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • Testing can facilitate forgetting of tested itemsTesting can facilitate forgetting of tested items Reviewed International journal

    Wakebe, T., Watamura, E., Sato, T.

    The Journal of General Psychology ( Talor & Francis )   in press   2020.04

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.1080/00221309.2020.1747969

  • 主体的なキャリア形成力を育成する現在指向型ワークの開発―「こつこつワーク」の継続を促す要因の検討―

    佐藤友美,杉本英晴

    九州工業大学教養教育院紀要   2020.03

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(9):グループ目標が大学環境に対する適応感に及ぼす影響 Reviewed

    佐藤 友美, 高比良 美詠子, 杉本 英晴

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   62 ( 0 )   2020.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.20587/pamjaep.62.0_164

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007985254

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(8):グループ目標が協同作業認識に及ぼす影響 Reviewed

    杉本 英晴, 佐藤 友美, 高比良 美詠子

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   62 ( 0 )   2020.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.20587/pamjaep.62.0_163

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007985253

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(7):グループ目標がアサーションスキルに及ぼす影響 Reviewed

    高比良 美詠子, 杉本 英晴, 佐藤 友美

    日本教育心理学会総会発表論文集 ( 一般社団法人 日本教育心理学会 )   62 ( 0 )   162   2020.01

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.20587/pamjaep.62.0_162

    CiNii Article

    CiNii Research

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007985327

  • 主体的なキャリア形成力を育成する現在指向型ワークの効果―活動目標設定および活動中の動機づけが「こつこつワーク」の継続に与える影響―

    佐藤友美,杉本英晴

    九州工業大学教養教育院紀要   2019.03

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(6):―所属グループにおける集団の作業認識がグループ活動に及ぼす影響― Reviewed

    佐藤 友美, 高比良 美詠子, 杉本 英晴

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   61 ( 0 )   2019.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    <p></p>

    DOI: 10.20587/pamjaep.61.0_363

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007813815

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(5):―所属グループにおける個人の作業認識がグループ活動に及ぼす影響― Reviewed

    杉本 英晴, 佐藤 友美, 高比良 美詠子

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   61 ( 0 )   2019.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    <p></p>

    DOI: 10.20587/pamjaep.61.0_362

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007813816

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(4):―所属グループにおける個人の目標と満足度がグループ活動に及ぼす影響― Reviewed

    高比良 美詠子, 杉本 英晴, 佐藤 友美

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   61 ( 0 )   2019.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    <p></p>

    DOI: 10.20587/pamjaep.61.0_361

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007813820

  • 大学教育のコンテンツを活かした「総合的な学習の時間の指導法」の構想―九州工業大学における体制と実践から―

    東野充成,佐藤友美

    九州工業大学教養教育院紀要   2018.02

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • 大学進学の理由が大学適応感とキャリア発達に及ぼす影響―不登校傾向の高い生徒の援助への提言―

    佐藤友美,米光真由美

    九州工業大学教養教育院紀要   2018.02

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(1):アサーションスキルがグループワーク活動に及ぼす影響 Reviewed

    高比良 美詠子, 杉本 英晴, 佐藤 友美

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   60 ( 0 )   304 - 304   2018.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.20587/pamjaep.60.0_304

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007984802

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(3):学校適応感がグループワーク活動に及ぼす影響 Reviewed

    佐藤 友美, 高比良 美詠子, 杉本 英晴

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   60 ( 0 )   306 - 306   2018.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.20587/pamjaep.60.0_306

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007984803

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(2):協同作業認識がグループワーク活動に及ぼす影響 Reviewed

    杉本 英晴, 佐藤 友美, 高比良 美詠子

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   60 ( 0 )   305 - 305   2018.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.20587/pamjaep.60.0_305

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007984801

  • 他者の心的状態の理解および利用スキルの適用メカニズムの解明 Reviewed

    佐藤友美

    発達研究   2017.10

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)

  • The role of young children's intention judgment bias: Influence on social skill development Reviewed

    Sato Tomomi

    The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association ( The Japanese Psychological Association )   81 ( 0 )   2C - 071-2C-071   2017.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.4992/pacjpa.81.0_2C-071

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007820706

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(5):協同作業認識およびグループワーク活動が成績に及ぼす影響 Reviewed

    杉本 英晴, 佐藤 友美, 高比良 美詠子

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   59 ( 0 )   477 - 477   2017.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.20587/pamjaep.59.0_477

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007984301

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(4):アサーションスキルおよびグループワーク活動が成績に及ぼす影響 Reviewed

    高比良 美詠子, 杉本 英晴, 佐藤 友美

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   59 ( 0 )   476 - 476   2017.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.20587/pamjaep.59.0_476

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007984299

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(6):大学環境に対する適応感およびグループワーク活動が成績に及ぼす影響 Reviewed

    佐藤 友美, 高比良 美詠子, 杉本 英晴

    Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology ( The Japanese Association of Educational Psychology )   59 ( 0 )   478 - 478   2017.01

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.20587/pamjaep.59.0_478

    CiNii Article

    Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007984297

  • キャリア教育科目「自己開拓」が進路決定を促すメカニズム-授業に対する意味づけからの探索的検討-

    杉本英晴,佐藤友美,寺澤朝子

    中部大学教育研究   2015.12

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • キャリア教育科目「自己開拓」の効果-2014 年度の授業について-

    佐藤友美,杉本英晴

    中部大学教育研究   2015.12

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • キャリア教育科目「自己開拓」の効果-2013年度の授業について-

    佐藤友美他

    中部大学教育研究   2014.12

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • キャリア教育科目「自己開拓」の長期的教育効果-就職ガイダンスへの参加状況および卒業時点の進路状況からの検証-

    杉本英晴,佐藤友美,寺澤朝子

    中部大学教育研究   2014.12

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • 社会性の発達に寄与する子どもの「誤った」意図判断

    佐藤友美

    中部大学大学院国際人間学研究科レポートGLOCAL   2014.10

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

  • 心理学検定の学習支援のための e-Learning System の改良と学生評価

    水野りか,松井孝雄,吉住隆弘,佐藤友美,杉本英晴

    中部大学人文学部研究論集   2014.10

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • やる気・感情と自己効力感の関係―その2:QCAS による高校生,大学1, 2 年生と大学3, 4 年生の横断比較調査―

    水野りか,松井孝雄,吉住隆弘,佐藤友美,杉本英晴

    中部大学人文学部研究論集   2014.10

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • How do young children judge intentions of an agent affecting a patient? Outcome-based judgment and positivity bias. Reviewed

    2014.06

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

  • How do young children judge intentions of an agent affecting a patient? Outcome-based judgment and positivity bias Reviewed

    Sato T., Wakebe T.

    Journal of Experimental Child Psychology   118 ( 1 )   93 - 100   2014.02

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

    DOI: 10.1016/j.jecp.2013.09.004

    Scopus

    Other Link: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84888127527&origin=inward

  • キャリア教育科目「自己開拓」の効果-2012年度の授業について-

    佐藤友美他

    中部大学教育研究   2013.12

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)

  • 気持ちの理解の芽生えを映す子どもの『ウソ』

    佐藤友美

    中部大学大学院国際人間学研究科レポートGLOCAL   2013.10

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (other academic)

  • Selecting a relevant mental state in young children's persuasion Reviewed

    2012.07

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

  • Risk aversion in information seeking Reviewed

    2012.07

     More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)

  • 就学前児における他者を考慮した説得の発達 Reviewed

    佐藤友美

    心理学研究   2010.12

     More details

    Authorship:Corresponding author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)

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Publications (Books)

  • 大学におけるキャリア教育とは何か―7人の若手教員たちの挑戦

    永作 稔,三保 紀裕【編】田澤 実,本田 周二,杉本 英晴,家島 明彦,佐藤 友美【著】(Joint author)

    ナカニシヤ出版  2019.09  ( ISBN:9784779513145

     More details

    Total pages:190   Language:Japanese

Conference Prsentations (Oral, Poster)

  • キャリア・アダプタビリティを高める継続型ワークの開発(4)―「こつこつワーク」の高校生への適用可能性と効果の検討―

    杉本英晴,佐藤友美

    日本キャリア教育学会 

     More details

    Event date: 2019.12   Language:Japanese  

  • キャリア・アダプタビリティを高める継続型ワークの開発(3)―高校生の「こつこつワーク」取組みの継続に与える目標設定の検討―

    佐藤友美,杉本英晴,権田夏美

    日本キャリア教育学会 

     More details

    Event date: 2019.12   Language:Japanese  

  • 推測した他者の心的状態の不確実性の認識が円滑なコミュニケーションに及ぼす影響

    佐藤友美

    九州心理学会 

     More details

    Event date: 2019.11   Language:Japanese  

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(6)―所属グループにおける集団の作業認識がグループ活動に及ぼす影響―

    佐藤友美,高比良美詠子,杉本英晴

    日本教育心理学会 

     More details

    Event date: 2019.09   Language:Japanese  

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(4)―所属グループにおける個人の目標と満足度がグループ活動に及ぼす影響―

    高比良美詠子,杉本英晴,佐藤友美

    日本教育心理学会 

     More details

    Event date: 2019.09   Language:Japanese  

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(5)―所属グループにおける個人の作業認識がグループ活動に及ぼす影響―

    杉本英晴,佐藤友美,高比良美詠子

    日本教育心理学会 

     More details

    Event date: 2019.09   Language:Japanese  

  • キャリア・アダプタビリティを高める継続型ワークの開発(1)―「こつこつワーク」の継続に与える目標設定の検討―

    佐藤友美,杉本英晴

    日本キャリア教育学会 

     More details

    Event date: 2018.12   Language:Japanese  

  • キャリア・アダプタビリティを高める継続型ワークの開発(2)―「こつこつワーク」への取り組み方に注目した効果の検討―

    杉本英晴,佐藤友美

    日本キャリア教育学会 

     More details

    Event date: 2018.12   Language:Japanese  

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(1)―アサーションスキルがグループワーク活動に及ぼす影響―

    高比良美詠子,杉本英晴,佐藤友美

    日本教育心理学会 

     More details

    Event date: 2018.09   Language:Japanese  

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(3)―学校適応感がグループワーク活動に及ぼす影響―

    佐藤友美,高比良美詠子,杉本英晴

    日本教育心理学会 

     More details

    Event date: 2018.09   Language:Japanese  

  • 潜在曲線モデル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(2)―協同作業認識がグループワーク活動に及ぼす影響―

    杉本英晴,佐藤友美,高比良美詠子

    日本教育心理学会 

     More details

    Event date: 2018.09   Language:Japanese  

  • 社会的スキル発達に意図判断のバイアスが与える影響

    佐藤友美

    日本発達心理学会第29回大会 

     More details

    Event date: 2018.03   Language:Japanese  

  • 自律的行動の継続によるキャリア形成―大学生のキャリア・アダプタビリティの形成を促す自己ワークの開発―

    佐藤友美

    日本発達心理学会第29回大会 

     More details

    Event date: 2018.03   Language:Japanese  

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(6)―大学環境に対する適応感およびグループワーク活動が成績に及ぼす影響―

    佐藤友美,高比良美詠子,杉本英晴

    日本教育心理学会第59回大会 

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    Event date: 2017.09   Language:Japanese  

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(5)―共同作業認識およびグループワーク活動が成績に及ぼす影響―

    杉本英晴,佐藤友美,高比良美詠子

    日本教育心理学会第59回大会 

     More details

    Event date: 2017.09   Language:Japanese  

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(4)―アサーションスキルおよびグループワーク活動が成績に及ぼす影響―

    高比良美詠子,杉本英晴,佐藤友美

    日本教育心理学会第59回大会 

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    Event date: 2017.09   Language:Japanese  

  • 幼児の意図判断におけるバイアスの役割―社会的スキル発達に及ぼす影響―

    佐藤友美

    日本心理学会第81回大会 

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    Event date: 2017.09   Language:Japanese  

  • アクティブラーニング型授業の教育効果について考える―大学における授業内グループ活動を話題にして―

    杉本英晴,佐藤友美

    日本発達心理学会第28回大会 

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    Event date: 2017.03   Language:Japanese  

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(1)―アサーションスキルへの影響―

    高比良美詠子,杉本英晴,佐藤友美

    日本教育心理学会第58回大会 

     More details

    Event date: 2016.09   Language:Japanese  

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(3)―大学環境に対する適応感への影響―

    佐藤友美,高比良美詠子,杉本英晴

    日本教育心理学会第58回大会 

     More details

    Event date: 2016.09   Language:Japanese  

  • マルチレベル分析によるアクティブ・ラーニング型授業の効果測定(2)―共同作業認識への影響―

    杉本英晴,佐藤友美,高比良美詠子

    日本教育心理学会第58回大会 

     More details

    Event date: 2016.09   Language:Japanese  

  • 子どもの意図判断における楽観的バイアスの発達

    佐藤友美

    日本心理学会第79回大会 

     More details

    Event date: 2015.09   Language:Japanese  

  • 幼児の意図判断に関わるバイアスの役割-社会的スキルとの関連による検討-

    佐藤友美

    日本発達心理学会第25回大会 

     More details

    Event date: 2015.03   Language:Japanese  

  • 子どもの意図判断におけるバイアスが社会性に及ぼす影響-ポジティビティバイアスに着目して-

    佐藤友美

    日本心理学会第78回大会 

     More details

    Event date: 2014.09   Language:Japanese  

  • Development of positivity bias in children’s intention judgment and its adaptive role in social development

    Sato, T.

    The British Psychological Society Cognitive Psychology Section Annual Conference 2014 

     More details

    Event date: 2014.09   Language:English  

  • 子どもの意図判断の発達とその適応的役割

    佐藤友美

    日本発達心理学会第24回大会 

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    Event date: 2014.03   Language:Japanese  

  • Development of intention judgment: Outcome-based and Positivity bias effect

    Sato, T.

    16th European Conference on Developmental Psychology 

     More details

    Event date: 2013.09   Language:English  

  • 他者の意図判断におけるポジティビティバイアスが子どもの特性推論に与える影響

    佐藤友美

    日本心理学会第77回大会 

     More details

    Event date: 2013.09   Language:Japanese  

  • 気持ちの理解の芽生えを映す子どもの『ウソ』

    佐藤友美

    中部大学大学院国際人間学研究科シンポジウム『こころと心理』 

     More details

    Event date: 2013.07   Language:Japanese  

  • 他者の心的状態利用の規定要因―他者の心的状態への興味に着目して

    佐藤友美

    日本発達心理学会第23回大会 

     More details

    Event date: 2013.03   Language:Japanese  

  • 子どもの意図の発達―結果に基づいた判断とポジティビティバイアスによる影響―

    佐藤友美

    日本心理学会第76回大会 

     More details

    Event date: 2012.09   Language:Japanese  

  • Is associativeness the sole determinant of episodic associative retrieval?

    Wakebe, T., Watamura, E., Sato, T., Takano, Y.

    The Tenth Tsukuba International Conference on Memory 

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    Event date: 2012.03   Language:English  

  • 相手の立場に立った説得の発達―他者考慮と会話予測の影響―

    佐藤友美

    日本心理学会第75回大会 

     More details

    Event date: 2011.09   Language:Japanese  

  • Activated Memory in Cued Recall: An Investigation with Hypermnesia

    Wakebe, T., Watamura, E., Sato, T.

    The Ninth Meetings of the Society for Applied Research in Memory and Cognition 

     More details

    Event date: 2011.07   Language:English  

  • Activation of unassociated memory in episodic memory retrieval

    Wakebe, T., Watamura, E., Sato, T.

    The Ninth Tsukuba International Conference on Memory 

     More details

    Event date: 2011.03   Language:English  

  • 他者の心的状態を知ろうとするには何が必要なのか―子どもの説得における相手の反対理由への注目―

    佐藤友美

    日本発達心理学会第22回大会 

     More details

    Event date: 2011.03   Language:Japanese  

  • The relationship between understanding and using others beliefs in young children's persuasion

    Sato, T.

    The British Psychological Society Developmental Psychology Section Conference 

     More details

    Event date: 2010.09   Language:English  

  • 子どもはなぜ相手の反対理由を知ろうとしないのか―就学前児の説得能力の発達―

    佐藤友美

    日本教育心理学会 

     More details

    Event date: 2010.09   Language:Japanese  

  • 葛藤場面における他者理解―就学前児はやりとりの相手の意図をどのように判断するのか―

    佐藤友美

    日本発達心理学会第21回大会 

     More details

    Event date: 2010.03   Language:Japanese  

  • 子どもは自己の欲求を抑えて他者の反対理由に着目できるか―幼児の説得能力の発達―

    佐藤友美

    日本発達心理学会第21回大会 

     More details

    Event date: 2010.03   Language:Japanese  

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Grants-in-Aid for Scientific Research

  • 幼児期のバイアスが意図判断の発達に及ぼす中・長期的影響の解明

    Grant number:26780365  2014.04 - 2018.03   若手研究(B)

Charge of off-campus class subject

  • Institution:中部大学

  • Institution:中部大学

  • Institution:中部大学

  • Institution:中部大学

Social activity outside the university

  • 令和4年度第2回教養教育院FD研修会 (題目:「本学における人文社会系教育の取り組みと今後」)

    Role(s):Lecturer, Planner

    2023.03.22

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    Audience: Teachers, Researchesrs

    Type:Lecture